يک کارشناس اقتصادي درباره مبحث کاهش قيمت تمام شده کالاها گفت: بهبود فضاي کسب و کار، منطقي کردن سود بانک ها، توسعه فضاي رقابتي و فراهم کردن زمينه هاي جذب سرمايه گذاري مستقيم خارجي از جمله راهکارهاي کاهش قيمت تمام شده است.

غلامحسين طاهري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه موضوع حمايت از بخش توليد در کشور و افزايش بهره وري و حفظ سرمايه هاي ملي بسيار حائز اهميت است.
وي گفت: افزايش توليدات داخلي در رسيدن به توليد انبوه در بخش هاي مختلف و ارتقاء آن از نظر کيفي، کاهش قيمت تمام شده و تبليغات مناسب براي کالاهاي داخلي و جلوگيري از واردات بي رويه، راهکارهايي براي حمايت از توليدات داخلي است.
وي اظهار داشت: مديريت به نقدينگي ها زير ساخت هاي مالي کشور را تقويت مي کند که بايد نقدينگي دولت و مردم جذب بخش توليد شود.
وي با اشاره به کمبود مواد اوليه در خط توليد گفت: مشکل اصلي توليدکنندگان  و کارخانه ها کمبود و يا گران بودن مواد اوليه شان است که منجر به بالارفتن قيمت تمام شده کالاها مي شود.
طاهري درادامه بيان کرد: بالا بودن تعرفه هاي وارداتي و نرخ تورم، سهم پايين صادرات صنايع کارخانه ها از کل صادرات کالايي از عوامل بالارفتن هزينه ها براي توليدکنندگان است.
وي افزود: از ديگر عوامل موثر در کاهش فاصله بين قيمت توليد و مصرف بهبود نظام توزيع کالا و کاهش تعداد واسطه هاي غيرضروري، بهبود سيستم حمل ونقل، افزايش پوشش و کارايي نظارت بر قيمت ها، افزايش بهره وري واحدهاي صنعتي و کاهش هزينه هاي واحدهاي صنفي هستند.
طاهري خاطرنشان کرد: در هر حال کاهش قيمت تمام شده از طريق حجم فروش، هم به رشد اقتصاد و هم به کاهش قيمت کالاها و خدماتي که به دست مصرف کننده مي رسد کمک مي کند./ک

برچسب ها: کاهش ، قیمت ، کالاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار