میکولا آزاروف نخست وزیر اوکراین جمعه هرگونه احتمال تقلب را در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از نخست وزیر اوکراین این سخنان را در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی با وجود نگرانی های ناظران در این خصوص، بیان کرد.

وی پس از بازدید از یکی از شعبه های اخذ رای در کیف گفت:« هرگونه احتمال تقلب در انتخابات با وجود دوربین های مداربسته ای که در شعبه های اخذ رای نصب شده مردود است.»

نخست وزیر اوکراین گفت:« کاملا روشن است انتخابات صادقانه برگزار خواهد شد.»

دولت اوکراین در برابر نگرانی های مربوط به تقلبات گسترده در انتخابات پارلمانی که نخستین انتخابات پس از به قدرت رسیدن ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری این کشور در فوریه دو هزار و ده محسوب می شود، از الگوی روسیه پیروی کرده و صندوق های اخذ رای را به دوربین های مداربسته مجهز کرده است که تصاویر این دوربین ها به طور مستقیم به یک پایگاه اینترنتی منتقل خواهد شد.

اما کارشناسان با استدلال اینکه انتقال تصاویر در طول رای گیری انجام نخواهد شد و این سامانه در طول شمارش آرا متوقف خواهد بود، درباره کارامدی این تدبیر تردید دارند.

قرار است روند شمارش آراء ویدئویی ضبط شود.

اواکراین روز یکشنبه چهارصد وپنجاه تن از نمایندگان پارلمان یک مجلسی خود را انتخاب و احزاب رقیب جمعه از آخرین نیروی خود برای آخرین روز تبلیغات انتخاباتی استفاده می کنند. روز شنبه «روز سکوت» خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار