مجموعه "دونگ يي" فرصت خوبي براي پرورش و رشد جوانان تازه وارد و دوبله بود.

منوچهر والي زاده، صدا پيشه نقش امپراطور در مجموعه "دونگ يي" در گفتگو به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛ گفت: سال هاست كه به دوبله آثار متفاوتي مي پردازم و به دليل عشقم به مخاطب، همه سعي خود را براي دوبله قابل قبول يك اثر مي كنم.
وي با بيان اين مطلب كه كره‌اي‌ها بريده بريده صحبت مي كنند، تصريح كرد: به دليل بريده بريده صحبت كردن كره اي ها، گاهي بعضي از دوبلورهاي جوان هم بريده بريده در اتاق هاي ضبط به دوبله اينگونه آثار مي پردازند.
والي زاده، ادامه داد: من هميشه و تا جايي كه بتوانم به آنها كمك كرده و مي گويم شما ها بايد لب و دهان مخاطب را با كلمات و جملات پر كنيد.
وي افزود: در گذشته دوبله اينگونه آثار به خصوص مجموعه هاي كره اي ضعيف تر از الان بود، ولي سال هاست كه مانند آثار هاليوودي دوبله آن پيش مي رود.
اين دوبلور پيشكسوت سيما با اشاره به زحمات زهره شكوفنده مدير دوبلاژ "دونگ يي" اظهار داشت: "دونگ يي" با وجود بازيگران و دوبلورها توانست جاي خاصي در دل مخاطبان باز كند و من از اين مسئله خيلي خوشحال هستم و جاي تشكر ويژه اي از مدير دوبلاژ از اين مجموعه "زهره شكوفننده" دارد.
وي تصريح كرد: به غير از چند نفر از دوبلورهاي پيشكسوت، بقيه از جوانان بودند كه با تلاش هاي شكوفنده و استعداد خودشان توانستند از عهده نقش برآيند.
والي زاده با بيان اين مطلب كه بعضي از دوبلورهاي جوان با پايان يافتن كار اين مجموعه كمي غمگين بودند، گفت: مجموعه "دونگ يي" فرصت خوبي براي جوانان در راستاي پرورش و فراگيري تكنيك هاي دوبله بود و با پايان يافتن كار دوبله اين مجموعه آن ها كمي غصه دار بودند.
وي با اشاره به زحمات و صبوري مدير دوبلاژ اين مجموعه، اظهار داشت: انتخاب نزديك به 40 گوينده در "دونگ يي" صبوري خاصي را مي طلبيد كه "زهره شكوفنده" مثل هميشه از عهده اين كار به خوبي برآمد.
ولي زاده با اشاره به اين مطلب كه من با همه وجودم پشت ميكروفون مي روم، گفت: من با "شكوفنده" در دوبله آثار كره اي زيادي بوده ام و زماني كه پشت ميكروفون مي روم همه دغدغه ام گفتن نقش به نحوي خوب و مخاطب پسند است.
وي ادامه داد: دوبله فقط سينك گفتن نيست و براي جذب و زيبايي يك اثر سينمايي و يا يك مجموعه تلويزيوني به كار مي رود.
اين گوينده راديو پيام با بيان اين مطلب كه نسل امروز خيلي باهوش است، اظهار داشت: نسل امروز بسيار با استعداد و باهوش هستند و در اين حرفه اگر شكوفنده متوجه اين مسئله مي شد، آنها را ديعوت به كار مي كرد تا به مرور ديگر خجالت نكشند.
وي ادامه داد: اگر جواني مستعد و علاقمند باشد پيشكسوتان براي كمك به او از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند و زهره شكوفنده يكي از كساني بوده كه چه در آثار ديگر و نيز در "دونگ يي" دست آنها را گرفته و كمكشان كرده است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۸
صدای خانم شکوفنده خوبه و قوی و زیبا
آخرین اخبار