قاضي برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسي كرد

هدف "تبديل حبس به مجازات جايگزين" آزادي متهم يا خدمت به زندانيان مهريه؟

يك قاضي دادگستري با اشاره به صدور بخشنامه‌ رئیس قوه قضائیه در تبدیل مجازات حبس کمتر از 6 ماه گفت: با تبديل حبس به مجازات جايگزين، دو ابهام بر آن وارد مي‌شود كه آيا تشخيص قاضي مبني بر تخفيف، تعليق يا تبديل، صرفا به دليل آزادي متهم بوده يا خدمت به زندانيان مهريه هدف بوده است.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صدور بخشنامه‌ رئیس قوه قضائیه در تبدیل مجازات حبس کمتر از 6 ماه به تعلیق اجرای مجازات یا جزای نقدی متناسب و یا مجازات تعزیری و اجتماعی دیگری به محاکم کیفری اظهار داشت: اين بخشنامه در راستاي كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها صادر شده است.

اين قاضي دادگستري و داديار دادسرا افزود: جرايمي كه مشمول حبس‌های کوتاه‌مدت کمتر از 6 ماه باشد، با نظر قاضي دادگاه بر حسب اين بخشنامه با در نظر گرفتن شرايط خاص و متناسب با جرم ارتكابي، فرد مجرم مشمول تبديل يا تخفيف مجازات مي‌شود.

وي هدف از اجراي اين بخشنامه را تخفيف در جرايم مالي بخصوص مهريه دانست و تصريح كرد: با تبديل حبس به مجازات جايگزين، دو ابهام كه آيا تشخيص قاضي مبني بر تخفيف، تعليق يا تبديل صرفا به دليل آزادي متهم بوده و يا خدمت به زندانيان مهريه، بر آن وارد مي‌شود.

برزگر در پايان خاطرنشان كرد: اختيارات تخفيف و تعليق در حبس‌هاي كمتر از 6 ماه محدود شده و شامل جرايم خاص مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار