زعفران باکيفيت ايران به دليل نداشتن برند ملي در ساير کشورها ناشناخته باقي مانده و برخي از کشورها زعفران ايران را با برند خود به فروش مي رسانند.

حسيني رئيس انجمن زعفران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: در توليد زعفران دنيا در سکوي اول قرار داريم که با توجه به سطح زير کشت امسال نيز 300 تن زعفران توليد مي شود.

وي اضافه کرد: بيشترين مصرف زعفران بخش صنعت و صنايع مربوط به آن است و هرگز به دنبال بسته بندي نيم گرمي نيستند.

وي ادامه داد: ما بيشتر راغب هستيم تا زعفران را در بسته بندي هاي کوچک صادر کنيم و در شرف آن هستيم تا با افزايش بسته بندي نيازها را از هر طيفي برآورده کنيم.

حسيني افزود: زعفران ايران يکي از بهترين و باکيفيت ترين زعفران جهان است که نيازمند برند ملي است.

وي ادامه داد: در طي 2 سال گذشته مقدمات طرح برند ملي زعفران به سازمان توسعه تجارت تحويل داديم که متاسفانه اين طرح به کندي پيش مي رود.

وي اضافه کرد: براي آنکه زعفران ايران در جهان شناخته شود بايد يک برند ملي براي آن وجود داشته باشد تا اصالت زعفران ايران حفظ شود.

وي افزود: در سال گذشته اين طرح توسط معاونت علمي فناوري پذيرفته شد اما سازمان تجارت کوتاهي کرد و هنوز طرح اجرايي نشده است.

رئيس انجمن زعفران تصريح کرد: برندهاي شرکتي و بنگاهي در کشور وجود دارد اما برند ملي يک هدف است و نيازمند مشارکت همه صادرکنندگان است.

وي خاطرنشان کرد: اميدوارم هرچه سريعتر برند ملي زعفران ايران را ثبت کنيم و زعفران ها را مزين به نام ايران به جهان صادر کنيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار