رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: بودجه ای که سال آینده برای اکتشاف بخش معدن پیش بینی شده 500 میلیارد تومان است که اختصاص کامل آن بسیاری از کمبودهای این بخش را جبران می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد تقی کره ای در دومین روز از کنگره بین المللی معدن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اظهار داشت: هم اکنون امکانات این سازمان در بخش های تحقیقاتی و اکتشافی در حدی است که کشور ما در بین پنج کشور شاخص دنیا در این زمینه جای دارد.

وی ادامه داد: بررسی های صورت گرفته از سوی مراکز بین المللی در خصوص استاندارد فعالیت ها موجب شده تا زمین شناسی در شمار 9 سازمان برتر جهانی جای گیرد.

کره ای از اجرای 15 هزار کیلومتر خط پرواز و ماموریت 11 هزار روز کارشناس برای عملیات صحرایی به عنوان بخشی از فعالیت های صورت گرفته از سوی این سازمان یاد کرد.

وی از تولید لیتیم باخلوص 997. 99 در مرحله پایلوت توسط این سازمان خبر داد و گفت : تولید لیتیم در انحصار پنج کشور است که با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانیم در کشور کارخانه فعال در این زمینه راه اندازی کنیم .

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تصریح کرد: با وجود فعالیت های صورت گرفته از سوی این سازمان، بودجه این سازمان برای رفع همه مشکلات، کافی نیست.

وی گفت: البته بودجه ای که سال آینده برای اکتشاف بخش معدن پیش بینی شده 500 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی برای رفع مشکلات این حوزه است./س

برچسب ها: اکتشاف ، معدن ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار