استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در روزهای آینده میزبان میهمانانی از 20 کشور دنیا در قالب اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد افزود: دهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل که مشهور به عشق به امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل‌‌العباس (ع) و خاندان عصمت و طهارت است برگزار می‌شود تا جلوه‌ای از جبروت این عشق و دلدادگی به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: در جای جای کشورمان اردبیلی‌ها را به خاطر عشق و ارادت به امام حسین و ابوالفضل (ع) می‌شناسند و هر اردبیلی نیز به چنین آوازه و شهرت افتخار می‌کند.

نیکزاد افزود: در آستانه ماه محرم برگزاری این اجلاس بر حال و هوای حسینی این دیار می‌افزاید و همه آنهایی که به اهل بیت و ائمه اطهار عشق می‌ورزند با برگزاری این اجلاس که نقطه عطف و ماندگاری در تاریخ این استان و برگزاری اجلاس پیرغلامان خواهد بود نشان می‌دهند که بی‌جهت نیست اردبیل را با القاب دارالارشاد و حسینی می‌شناسند.

استاندار اردبیل گفت: در این اجلاس از 15 پیرغلام حسینی کشوری و 15 پیرغلام حسینی بین‌المللی به همراه مداحان و هنرمندان تجلیل می‌شود و در کنار آن انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه مرثیه و مداحی در قالب کارگاه‌های ویژه تبیین می‌شود.

نیکزاد در ادامه افزود: در این اجلاس از مداحان جوان و پژوهشگران نیز تجلیلی شایسته می شود و مداحان ما فرصتی پیدا خواهند کرد تا با حضور در کارگاه‌های آموزشی از شیوه‌ها و روش‌های جدید مداحی بهره بگیرند./س 

برچسب ها: اردبیل ، پیر ، غلامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.