شهرکهای رژیم صهیونستی نه تنها پیامدهای سیاسی و امنیتی بر زندگی فلسطینی ها به دنبال دارد، بلکه به آلودگی محیط زیست در کرانه باختری و شیوع بیماری میان فلسطینیان منجر می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، آلودگی محیط زیست شهرهای کرانه باختری را تهدید می کند. بر اثر ریختن زباله صنعتی و آب و فاضلاب به زمین روستاهای فلسطینی توازن زیست محیطی این مناطق مختل شده است.
زید ابو شمعه خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره گفت: مسئله شهرک سازی که به مناقشه سیاسی فلسطینی ها و اسرائیلی ها تبدیل شده است، اکنون بر از سرگیری و توقف مذاکرات تاثیر می گذارد. در پی گسترش شهرک سازی در کرانه باختری مناطق این شهر پراکنده شده اند. در همین حال علاوه بر پیامدهای امنیتی و سیاسی گسترش شهرک سازی، این اقدامات پیامدهای خطرناک دیگری از جمله آلودگی محیط زیست روستاهای مناطق فلسطینی را به دنبال دارد.
فارس احمد مسئول کمیته مردمی مقاومت با دیوار حایل و شهرک سازی در این باره تصریح کرد: باید به صورت فوری اقداماتی را به هدف حمایت از جان فلسطینی های ساکن این مناطق اتخاذ کرد؛ زیرا آنان با مشکلات فروان ناشی از آلودگی محیط زیست و ریختن آب و فاضلاب شهرکها رنج می برند.
اسرائیلی ها در مرکز استان کشاورزی سلفیت بزرگترین شهرک اسرائیلی را -برابر با مساحت یک شهر کامل- ساختند. این شهرک آب و فاضلاب خود را در زمین روستاهای فلسطینی می ریزد. این مسئله به آلودگی آبهای زیر زمینی و آسیب دیدن محصولات کشاورزی منجر شده است.
گزارش می شود استان سلفیت منابع آب فراوانی دارد و منطقه جغرافیایی حیاتی به شمار می رود.
هاله الدیک نماینده شورای شهر الدیک خاطرنشان کرد: این مسئله به شیوع بیماری ها بین زنان باردار، کودکان، بیمارهای پوستی و سیروز کبدی منجر شده است.
خبرنگار این شبکه در پایان گفت: روستاهای کفر الدیک و بورقین در کرانه باختری یکی از نمونه های بارز روستاهای فلسطینی است که به شدت از آلودگی محیط زیست ناشی از گسترش شهرک سازی آسیب دیده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار