از ابتدای سال جاری 891 طرح و فعالیت داوطلبی توسط داوطلبان در چهارگروه مهارت، مشارکت، هدایت و ضمانت به منظور برآورده کردن اصلی ترین نیاز اقشار بی بضاعت در سطوح کشور به مناطق محروم به اجرا درآمده است.


فرحناز دافع رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اصلی ترین نیاز اقشار بی بضاعت در سطح کشور بویژه مناطق محروم و کم برخوردار به اجرا درآمده و توانسته نیاز بیش از 298 هزار و سیصد و سی نفر از آنان به خدماتی همچون بهداشتی درمانی، حمایتی، معیشتی و فرهنگی و آموزشی را مرتفع نمایند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده در طرح های مذکور را افزون بر 29 میلیارد و 733 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بیش از 20 هزار و 230 نفر از اعضا و داوطلبان در اجرای این طرح ها مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: این سازمان همچنین در راستای انعقاد تفاهم نامه با 145 سازمان غیر دولتی مردم نهاد، با اجرای 72 طرح و فعالیت مشترک با مشارکت داوطلبی به ارزش فراتر از یک میلیارد و 822 میلیون ریال، نیاز بیش از 19 هزار و 950 نفر از نیازمندان در سراسر کشور را تامین کرده است.

رئیس سازمان داوطلبان درباره ارایه تسهیلات و خدمات حمایتی بلاعوض درمانی و موردی (آتش سوزی) به مددجویان از محل بودجه حمایتی سازمان افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از 11 هزار مددجو از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی ارزش ریالی خدمات حمایتی مذکور را بیش از 16 میلیارد و 759 میلیون ریال بیان کرد.

رافع با بیان اینکه در این مدت 696 نفر از مددجویان از پرداخت قرض الحسنه دارویی و درمانی پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک ملت بهره مند شده اند گفت: ارزش ریالی این تسهیلات 3 میلیارد و 802 میلیون ریال بوده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار