مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:نقش وزارت علوم در سلامت دانشجویان مهم بوده چنانچه میدان ورزش میدان تربیت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌ کشتی دار، مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در گردهمایی مدیران که در سازمان امور دانشجویان برگزار شد  به جمع بندی پیشنهادات مطرح شده پرداخت و گفت: در بحث درون دانشگاهی هر دانشگاه مجاز است بر اساس علاقه دانشجویان پتانسیل های موجود در رشته های واجد شرایط فدارسیون مسابقات را برگزار کند.

همچنین در بخش منطقه ای برگزاری رقابت ها در دانشگاه های بین مناطق در رشته های مشخص شده و اولویت دار باید صورت گیرد.

وی به بخش بین منطقه ای اشاره کرد و گفت: برگزاری رقابت ها در رشته هایی که بیشترین مشارکت را دارند جایگزینی رویداد مناسب به جای المپیاد به برگزاری در رشته هایی که در اولویت هستند و برگزاری قهرمانی بین مناطق در سال های زوج و فرد در دو بخش تفکیکی، دختران و پسران باید به آن توجه شود.

کشتی دار تصریح کرد: در بخش های انجمن های ورزشی باید از ظرفیت های موجود به نحوی که تسهیل کننده امر برگزاری و تقویت کننده نقش نظارتی اداره کل بدون تامین هزینه ی مالی اضافی باشد استفاده شود.

وی در ادامه به ویژگی های ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: تاکید روی علایق دانشجویان نشاط و سلامتی، عدم نیاز به مربی خاص، داور خاص، مسابقه خاص، آموزش رشته یا مهارت های ورزشی و ارزان در دسترس، آسان بودن این نوع ورزش ها از جمله ویژگی های تعریف ورزش همگانی است.


کشتی دار در ادامه به فعالیت های برون مرزی و اعزام تیم های ورزشی اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی در خصوص برگزاری جلسه مشترک بین مسئولین دو بخش در خصوص فعالیت های برون مرزی و اعزام تیم های وزرشی شده همچنین تشکیل کمیته راه بردی به منظور حمایت از تدوین سند چشم انداز 1404 از جمله پیشنهاداتی است که در خصوص سند چشم انداز 1404 شده است.

وی در پایان به آئین نامه بخش کارکنان تربیت بدنی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: آئین نامه بخش کارکنان تربیت بدنی دانشگاه ها در مرحله نهایی قرار می گیرد و در آنجا ردیف بودجه ای از ردیف خدمات کارکنان به آن ارائه داده می شود و بعد به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

*** در ادامه بذر افشان، مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تحقیقات و فناوری طی سخنرانی خود گفت: نقش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سلامت دانشجویان مهم بوده چنانچه بخش عمده ای از آن تربیت بدنی است.

وی به اهداف ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: ایجاد نشاط و سلامتی از آن و در دسترس بودن و حفظ ارتقای سلامتی از جمله ویژگی های ورزش همگانی است.

بذر افشان تصریح کرد: تعامل با وزارت ورزش و جوانان مبحث آمایش و آموزش مدیران و تربیت نیروی انسانی از جمله محورهای اصلی بازنگری به شمار می آید که باید به آن توجه زیادی شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.