بازار مسکن زيرآبي مي رود / افزايش قيمت مسکن طي يک ماه گذشته

همه دست نگه داشته اند مالکان معامله نمي کنند سازندگان تمايلي به فروش ندارند و مشاوران املاک از کسادي بازار معاملات مي نالند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، انگار همه دست از کار کشيده اند و بالاو پايين رفتن نمودار بازار ارز و سکه را نگاه مي کنند تا شايد طبق معمول و روال گذشته به محض گرانی یک کالا متقاضیان به بازار خرید ديگري مراجعه کنند.

اين روزها به انتظار نشستن خريداران در بنگاهاي معاملات به رسمي عجيب تبديل شده چراکه خريدار دست خالي تر از هميشه از بنگاه خارج و روياي خانه دارشدن را جا مي گذارد.

بازي فروشنده و خريدار رنگ عوض کرده تا قبل از اين ماجراها فروشندگان به دنبال خريدار بودند اما درحال حاضر خريدار هست و فروشنده زير لفظي براي فروش مي خواهد.

روياي مالکان اين روزها به دورتسلسل بين بازار سکه ارز و مسکن مي چرخد که شايد با کاهش قيمت ارز و سکه اين بار بارش باران نقدينگي را در بازار مسکن ببينند.

مالکان  به جاي پول واحدهاي مسکوني را روي هم مي گذارند تا شايد تب وتاب بازار سکه به بازار مسکن ارث برسد و از قيمتهايي رونمايي کند که اشک شوق حسابهاي پر پول را درچشمانشان جاري  و انصاف را به حراج بسپارند.

مشاوران املاک از افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن می‌گویند واينکه در حال حاضر نه معامله‌ای صورت می‌گیرد و نه قیمت ثابت و مشخصی برای مسکن وجود دارد.

اين درد که از شهریور به اين سمت، بدون درمان مانده به گفته مشاوران املاک حدود 80 درصد معاملات را به هم زده است.

مسکن همگام با سکه و ارز رقابت ثانيه اي را شروع کرده به طوري که مشاوران املاک از افزايش قيمت مسکن طي يک ماه گذشته مي گويند و اينکه اين افزايش قيمت بايد حداقل در دو سال اتفاق مي افتاد.

همه نگاهها به سمت بازار سکه و ارز معطوف شده و کسي حواسش به زيرآبي رفتن بازار مسکن نيست که شايد در همين روزها گوي سبقت را از اين دو بازار بدزدد./س

گزارش از غزاله عربگل-محبوبه کباري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار