سند جامع توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی از جلسه گذشته ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح گردید و از سه شنبه 9 آبان در این ستاد بررسی آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ در این نشست که با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهور دکتر سلطانخواه و دبیر شورای انقلاب فرهنگی، دکتر مخبر دزفولی و اعضای ستاد راهبردی اجرای نقشه علمی کشور برگزار گردید و سند پیشنهادی توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادین تا سال 1404 بررسی شد بر اساس این سند تا سال 1404ایران در زمره پیشگامان پژوهش و فناوری سلولهای بنیادین در جهان قرار خواهد گرفت و در منطقه اول و الهام بخش کشور های اسلامی خواهد بود.

 بنابراین گزارش سلولهای بنیادین قادر به تقسیم سلولهای نظیر خود و تبدیل و تمایز به انواع مختلف سلول است که در پیویند اعضاء بیماریهای پوستی و غضروفی خود ایمنی عصبی سرطانها و بیماریهای قلبی استفاده میشود، لذا ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع کشور بیشتر اسناد راهبردی علوم و فناوری شناختی و توسعه هوا فضای کشور را بررسی تصویب و به شورای انقلاب فرهنگی تقدیم کرده است.

 گفتنی است بررسی سند پیشنهادی گیاهان دارویی و طب سنتی نیز که تاكنون 5 جلسه شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه علمی کشور را به خود اختصاص داده است مراحل پایانی پیش از تصویب نهایی را در این شورا میگذراند ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار