مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل از تجلیل پنج پیرغلام اباعبدالله الحسین در دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عبدالله مددی امروز در نشست خبری دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) گفت: از 15 پیرغلام حسینی برگزیده کشوری و 15 پیرغلام حسینی برگزیده  بین‌المللی در این اجلاس تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: یکی از پیرغلامان حسینی منتخب از استان اردبیل به عنوان چهره ویژه اجلاس معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با اشاره به مذاکره و رایزنی فرهنگی با سفارتخانه‌های کشور گفت:‌ از پیرغلامان و مداحان برگزیده 30 کشور چون نیجریه، آلبانی، کویت، عراق، مصر، هندوستان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، ترکیه، آذربایجان، اندونزی، تاجیکستان، اوکراین و... در این اجلاس تجلیل می‌شود.

مددی هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج عشق به حضرت اباعبدالله الحسین و انتقال پیام قیام‌کنندگان وی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی 9 دوره به صورت استانی برگزار شده، افزود: برای نخستین بار این اجلاس در سطح بین‌المللی و در استان اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاه تعزیه و عزاداری کشورهای اسلامی در نگارخانه خطایی همزمان با برگزاری دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثار عزاداران کشورهای اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

مددی افزود: از دیگر برنامه‌های این اجلاس برگزاری نشست‌های علمی چون آسیب‌شناسی مداحی شامل مکتب‌خوانی صحیح و تبیین منشور رهبری در عرصه مداحی است.

وی با اشاره به ثبت ملی و معنوی آیین سنتی طشت‌گذاری ویژه عزاداری اردبیل در فهرست آثار ملی گفت: ثبت جهانی آیین سنتی طشت‌گذاری در این اجلاس مطرح خواهد شد/ع.

 

 

برچسب ها: اردبیل ، تجلیل ، پیر ، غلامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.