جوانان به دليل فارغ بودن از وابستگي ها و تعلقات نگاهشان به مسائل پاك و مردمي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اختتاميه پنجمين جشنواره فيلم ملي دانشجويي شب گذشته در سالن همايش هاي صدا و سيما با معرفي آثار برتر به كار خود پايان داد.
عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ابتداي مراسم ضمن ابراز خرسندي از توفيق حضور در محضر گرم و صميمي حضار حاضر در مراسم،‌ با تشكر و قدرداني از دانشجويان و افرادي كه آثار توليدي خود را به پنجمين جشنواره ملي دانشجويان ارسال كردند، عنوان كرد: اين جشنواره متعلق به شماست، رونق، گرمي و محتواي اين جشنواره متعلق به دانشجويان عزيزي است كه آثار خود را در حوزه ي فيلم ارائه دادند شما عزيزاني كه توفيق خلق يك اثر هنري را پيدا كرديد فوق العاده ارزشمند هستيد.
وي افزود: اهدافي براي برپايي اين جشنواره ذكر شده كه بايد ارزيابي كرد آيا اين اهداف محقق شده يا خير؟ تا در برگزاري جشنواره بعدي مورد توجه قرار گيرد.
"ضرغامي" ادامه داد :‌هدف ديگر از برگزاري اين جشنواره كشف استعدادهاست چرا كه بزرگترين هنرمندان در داخل و خارج كشور بهترين آثار خود را در دوران جواني خلق كردند و انتظارات از دانشجويان و جوانان اين است تا با خلق آثار برجسته،‌ استعدادهاي خود را شناخته و با توجه مسئولان اين استعدادها در مسير درست قرار گرفته و به بار بنشيند و اميدواريم اين جشنواره به نحو مطلوب بررسي شود.
وي تصريح كرد: جواناني كه در اين طيف سني كار هنري ارائه مي دهند به دليل فارغ بودن از تعلقات و وابستگي هاي حزبي،‌گروهي،شخصي،‌سياسي نگاهشان به مسائل پاك و باورپذيرتر است و بايد از اين موقعيت بهره كافي را ببرند.
"ضرغامي" اظهار داشت: هيچ گاه ما مسئولان به مانند مردم عادي نيستيم و اگر فردي خود در درون يك جرياني قرار گيرد زاويه و نگاهش به يك پديده براي خلق اثر هنري متفاوت تر خواهد بود.
وي افزود:‌ شما پاك و مردمي هستيد و بسياري از مواردي كه شما متوجه آن مي شويد را مسئولان نمي توانند ببينند،‌پس خودتان را باور كنيد.
"ضرغامي"‌ بيان كرد: صدا و سيما امروزه بستري مناسب براي نمايش فيلم هاي كوتاه فراهم كرده و شبكه هاي عمومي، تخصصي بستري مناسب براي نمايش كارهاي كوتاه،‌دانشجويي و مستند است.
وي ادامه داد:‌ اميدواريم اين كار تداوم داشه باشد تا با ديده شدن از نگاه مردم، سطح توليدات نيز ارتقا يابد.
وي در پايان در خصوص كشور ايران اظهار داشت:‌ وحدت و يكپارچگي يك مقوله ذاتي است و اساس اسلام بر وحدت است امروز دشمنان ما بسيارند و تمامي قدرت هاي جهاني عزم خود را جزم كردند تا از اين ملت نامي نماند. امروزه دنيا، ما و كشورمان را به عنوان الگو مي شناسد.
ضرغامي در پايان خاطرنشان كرد:‌ شهرك سينمايي جديد به زودي كلنگ خواهد خورد.
اجراي اختتاميه پنجمين جشنواره ملي دانشجويي را سيد علي ضياء به عهده داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.