تاکید شهردار منطقه 13 بر مشارکت شورایاران در طرح های عمرانی، دیدار مردمی شهردار منطقه 13 با شهروندان در مسجد 14 معصوم(ع)و... از عناوین خبری شهرداری منطقه 13 است.

تاکید شهردار منطقه 13 بر مشارکت شورایاران در طرح های عمرانی
مهندس ابراهیم مداحی در ششمین نشست با شورایاران ضمن دیدار و گفتگو با شورایاران بر مشارکت آنها در پروژه ها و طرح های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،در ابتدای این جلسه مهندس ابراهیم مداحی ضمن تبریک دهه ولایت و فرارسیدن عید غدیر خم به   پیگیری مصوبات جلسات قبلی  پرداخت و اظهار داشت : همکاری و همیاری شورایاری ها ، مدیران محله و شهروندان به عنوان بازوان قدرتمند و قوی برای اجرای پروژه ها ی عمرانی ضروری و با اهمیت است. بر ان اساس با همکاری شما  عزیزان پیشرفت و آبادانی محلات  میسر شده و نتایج طرح ها ی عمرانی محقق می شود.
وی  با اشاره به رویکرد شهرداری منطقه در  خدمت رسانی به شهروندان با اخلاق و اخلاص تصریح کرد: حتي اگر مسئولان صادقانه هم حرف بزنند تا هدف شان به عمل منجر نشود عملا کاري از پيش نبرده اند ، از ان رو مدیریت منطقه 13 تمام تلاش خود را  با کار و تلاش و برداشتن قدمهاي جدي در راه حل معضلات مردم به کار بسته است.

در ادامه این جلسه دبیران شورایاری به بیان نظرات و مشکلات محله های خود پرداخته اند.
بر پایه این گزارش ، پیگیری پوشش مسیل منوچهری و جاجرود ، بازدید و بررسی کارشناسی یکطرفه شدن خیابان 1.31، نصب علائم ترافیک در شهرک زینبیه ، تکمیل سرای محله پیروزی ، رسیدگی به مشکلات ترافیک خیابان اقبال ، محوی ، ایرانمهر و.. ،  رفع سد معبر در محدوده هایی از خیابان دماوند ، ساخت گنبد مسجد صاحب الزمان (عج)، شناسایی مکان های مورد نیاز برای احداث مسجد و.. از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه مدیر اداره سلامت منطقه 13 برای آگاهی شورایاران  در خصوص طرح سنجش عدالت و چگونگی اجرای آن گزارشی ارائه و  توضیحاتی به حاضرین در جلسه مطرح کرد.

قائم مقام منطقه 13 در دیدار  با خانواده سه شهید و یک جانباز دفاع مقدس:
اقتدار امروز ایران اسلامی از برکات فرهنگ عاشورا و ایثار شهداست
برنامه دیدار هفتگی با خانواده معظم شهدا با حضور قائم مقام منطقه 13 ، شهردار ناحیه سه ، فرمانده بسیج منطقه و جمع از مدیران و مسئولان  در منزل خانواده های معظم شهیدان سید ماشا الله حسن زاده طباطبایی ، سید رضا مدنی ، سید منصور جوادیون و جانباز سید ذریه زهرای برگزار شد.
این برنامه با حضور قائم مقام منطقه و همراهانش در منزل شهید سید ما شا الله حسن زاده طباطبائی آغاز شد. در این دیدار مهندس کرشیار طی سخنانی  گرامیداشت شهدا و بازگو کردن رشادت آفرینی شهدای انقلاب از ضروریات امروز جامعه دانست و اظهار داشت : همه ما وظیفه داریم افکار و اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی را به تمام جهان صادر کنیم و بدانیم که اقتدار ایران اسلامی از برکات فرهنگ عاشورا و ایثار شهداست.

این دیدار با حضور مسئولین شهرداری منطقه 13   ، با خانواده معظم شهید سید رضا مدنی ادامه یافت . در این مراسم قائم مقام منطقه 13 در گفتگو با خانواده معظم شهید اظهار داشت : به پاس قدرداني از زحمات ايثارگران به ويژه جانبازان و طبق برنامه‌ريزي‌ یکی از اولویت های شهرداری منطقه 13 دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان گرامی می باشد و مسئولین همواره با این دیدار ها روحیه می گیرند و خدمت به خانواده شهدا و جانبازان را از وظایف خود می دانند. طی این دیدار پدر شهید با اشاره به خصائص اخلاقی شهید در خصوص نحوه شهادت فرزندش گفت : سید رضا در سن 18 سالگی در سال 1362 به شهادت رسید.

همچنین در ادامه قائم مقام منطقه 13  و هیئات همراه در منزل خانواده معظم شهید سید منصور جوادیون حضور یافت و پای درد و دل ها مادر شهید نشست . مهندس کرشیار در دیدار با مادر شهید اظهار داشت : کوچکترین وظیفه ما ادای احترام به خانواده معظم شهداست و ما خود را با حضور در منزل شهدا که محل رشد و تربیت آنان است متبرک می سازیم.

این دیدار با تجلیل از جانباز ،آزاده سید ذریه زهرایی پایان یافت . طی این دیدار جانباز در خصوص خاطرات سال های جبهه و جنگ و ایثارگری رزمندگان صحبت کرد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را تداعی و حضار را تحت تاثیر قرار داد.  

دیدار مردمی شهردار منطقه 13 با شهروندان در مسجد 14 معصوم (ع) برگزار شد
در این جلسه  ابراهیم مداحی به همراه معاونین و مسئولان منطقه ،  با 35 نفر از شهروندان  دیدار و گفتگو کرد و به مشکلات آنان در زمینه های مختلف فنی و عمرانی ، فرهنگی اجتماعی ، شهرسازی و... رسیدگی کرد.
شهردار منطقه 13 ضمن تشکر از همراهي اعضاي شوراياري محله حافظیه گفت: باید به سمت پیش برویم که از تمام ظرفیت ها ی محلات  برای توسعه منطقه بهره ببریم از این رو با همکاری شهروندان منطقه و مشارکت سرمایه‌‌گذاران خصوصی تحولات اقتصادی در منطقه ایجاد کنیم. همچنین با توجه به ظرفيت ها و امکانات موجود شهرداري خدمات لازم به شهروندان در حوزه هاي مختلف ارائه می شود.
گفتنی است ، ملاقات مردمی شهردار منطقه با شهروندان روز های سه شنبه هر هفته در مساجد محلات منطقه 13 برگزار می شود.
ثبت بیش از 26 هزار  و345 پیام در سامانه 137 در منطقه 13
مسئول سامانه 137 منطقه 13 گفت از ابتدای سال تا کنون  ، بیش از 26 هزار و345 پیام در سامانه 137 منطقه 13 ثبت شده است.

استرابی افزود : سامانه 137 منطقه  از ابتدای سال 1391 تا کنون بیش از26 هزار  هزار پیام دریافت کرده و با توجه به ماهیت و نوع پیام ها نسبت به رفع و انجام آن اقدام شده است.

وی تصریح کرد ناحیه 2 بیشترین تعداد پیام ثبتی از سوی شهروندان را به خود اختصاص داده  است که  بررسی نوع و کارکرد پیام ها نشان می دهد بیشتر پیام ها مربوط به  آسفالت ، جمع آوری و نصب ، زباله و ضایعات می باشد.

مسئول سامانه 137 منطقه 13 اظهار داشت : با رسيدگي و پيگيري پيامها در ميانگين زماني 54ساعت ،توانسته ايم رضايت 97 درصد شهروندان را تامين كنيم.

کاشت بیش از 4 هزار اصله درخت در معابر منطقه 13
به منظور توسعه فضای سبز منطقه 13 ، بیش از 4 هزار و 500 اصله درخت در معابر منطقه 13 کاشته شد.
ابوالقاسم پور ، رئیس اداره فضا ی سبز منطقه 13  گفت :با توجه به سهم درختان و فضای سبز در پاکیزگی هوای شهر تهران  و به منظور  ایجاد زیبایی بصری و آراستگی معابر  و محلات  ، 4 هزار و 500 اصله درخت در خیابانهای ایرانمهر – پیروزی و اقبال کاشته شد.

به گفته وی یکی از رویکرد ها اداره فضای سبز منطقه 13 توسعه و رشد فضای سبز بوده که در این راستا رشد و توسعه فضا های سبز با کاشت درخت و  انواع درختچه و گونه های گیاهی در دستور کار  این اداره قرار دارد.

رئیس اداره فضا ی سبز منطقه 13  گفت : به منظور افزایش زیبایی بصری و ایجاد جلوه های زیبا در بوستان های منطقه و معابر سطح محدوده ،  800 عدد رز هفت رنگ ، پاپیتال ، بربریس در باغچه ها و قطعات فضای سبز بوستان ها و معابر  توسط اکیپ های اجرایی  اداره فضای سبز کاشته شد.
وی خاطر نشان کرد :به همت اداره فضای سبز منطقه 13 و به منظور افزایش کیفی و  کمی فضا ی سبز منطقه ،  800 عدد گونه های گیاهی مختلف  در بوستان های خیام ، باباطاهر ، پرواز و خیابانهای صفا ،  اقبال ، ایرانمهر کاشته شد.

14 واحد مختلف در مجموعه شهربانوی منطقه 13 فعال است
مدیر اداره بانوان منطقه 13 با اشاره به راه اندازی مجموعه شهربانوی منطقه از خرداد ماه سالجاری  از فعالیت  14 واحد مختلف در مجموعه شهربانوی منطقه 13 خبر داد.

فهیمه احمدی خواه سالن هاي ورزشي،آموزش،بهداشت،خانه اسباب بازي
آرايش و پيرايش، دارالقرآن، آتلیه و عکاسی،مزون خياطي،كافي شاپ،سايت،مهد قرآن،چاپ و تکثیر،سالن کنفرانس،کتابخانه و قرائت خانه تخصصی بانوان از جمله واحد های فعال این مجموعه اعلام کرد که خدمات مختلفی را طی ماه های اخیر به بانوان و زنان سرپرست خانوار ارائه کرده است.

به گفته وی از ابتدای راه اندازی مجموعه شهربانو تا کنون  یعنی طی شش ماهه اخیر حدود هزار و 852 نفر از بانوان منطقه 13 از خدمات واحد های مختلف این مجموعه بهره مند شده اند .

مدیر اداره بانوان منطقه 13  با اشاره به خدمات ارائه شده به بانوان سرپرست خانوارتحت پوشش شهرداری و فرزندان ایشان در مجموعه فرهنگی ،ورزشی مجموعه شهربانو طی ماه های اخیر اظهار داشت :   حدود 192 جلسه  در قالب برپایی کلاس های آموزشی قالیبافی درجه 2، بدنسازی و ایروبیک، تربیت مربی، کلاس زبان ،کلاس ضعف تحصیلی کلاس نقاشی ،  مدیریت خانواده ، مشاوره  برگزار شده است . ضمن اینکه امکان اشتغال درشهربانو برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار فراهم شده است.

احمدی خواه با بیان اینکه با ایجاد مجموعه شهربانو در شهرداری تهران وجود محیطی امن و سالم جهت رفع نیازهای فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی و ... فراهم آمده است ، تصریح کرد : با راه اندازی این مجموعه در منطقه 13 بسترهای مناسب برای ارتقا توانمندی  بانوان ایجاد شده که با توجه به  اداره مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو به عهده بانوان بوده ، ارتقا سطح فرهنگی از طریق ارائه خدمات مشاوره ای ، ترویج فرهنگ ورزش و ارتقا فرهنگ اخلاقی و معرفتی از طریق برگزاری کلاس های آموزشی و قرآنی همچنین در این مجموعه صورت می گیرد.

گفتنی است ، مجموعه شهربانوی منطقه 13 در خیابان پیروزی ، خیابان هفتم نیروی هوایی ، خیابان 45/7 ، جنب بوستان پیروزی ، بوستان معلم ، ساختمان شهربانوی شهرداری منطقه 13  واقع شده است./ز

برچسب ها: شهرداری ، اخبار ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار