با توجه به سابقه انقلابی منطقه 13 به عنوان منطقه پیشگامان انقلاب اسلامی،‌اجرای طرح پیاده‌راه 17 شهریور،‌ فرصت‌های خوبی در حوزه مسائل مذهبی، ملی برای مردم به وجود می‌آورد.



محمد حسین کاهه دبیر شورایاری محله شهید اسدی درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در خصوص مزایای این طرح می‌افزاید: همه ساله،‌ دسته‌های عزاداری سالار شهیدان از نقاط مختلف به سمت میدان امام حسین (ع) حرکت کرده که با اجرای این طرح، این پیاده‌راه مکانی برای تجمع هیئت‌های مذهبی می‌شود ضمن اینکه آماده سازی این مکان باعث می‌شود عزاداری در این مکان با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شده و عبور خودروها وقفه‌ای در برنامه عزاداری ایجاد نکند.
دبیر شورایاری محله شهید اسدی درباره مسائل ترافیکی این محدوده اظهار داشت: با اتمام طرح‌های عمرانی، بار ترافیکی میدان امام حسین و خیابان 17 شهریور روی خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) می‌افتد. همچنین با ساماندهی ترافیکی خیابان 17 شهریور در محدوده‌هایی از این محور،‌ رفت و آمد مردم با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
* نشست یادواره آذربایجان برگزار شد
دبیر شورایاری محله آشتیانی گفت: گروه هنری مهر با همکاری سرای محله آشتیانی و شهرداری ناحیه 4 منطقه 13، نشست یادواره آذربایجان را برگزار کردند.
امیر بهدادفر افزود: این مراسم که در سالن مجتمع کوثر برگزار شد، برنامه‌های مختلفی به نفع کمک به زلزله زدگان آذربایجان اجرا شد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های روانشناسی در این سرا اظهار داشت: این کارگاه‌ها به صورت فردی و گروهی در خصوص موضوعات روانشناسی از قبیل چگونگی غلبه بر ترس و استرس مشاوره تحصیلی، اعتماد به نفس،‌ روش‌های تقویت حافظه توسط روانشناس برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، انجمن مهر سرای محله آشتیانی برنامه‌ای با حضور استادان دانشگاه ادبیات برگزار و در خصوص مقام شامخ این شاعر بزرگ سخنرانی شد.
* جانمایی غرفه دوچرخه در کوی زینبیه
دبیر شورایاری محله کوی زینبیه از نصب و جانمایی غرفه دوچرخه در این محله خبر داد و گفت: به زودی این غرفه به چند دستگاه دوچرخه تجهیز می‌شود.
قاسم خسروی افزود: با افتتاح این دستگاه شهروندان محله می‌توانند با استفاده از دوچرخه، مسیر کوی زینبیه تا پارک جنگلی را طی کنند.
دبیر شورایاری کوی زینبیه اظهار داشت: این عملیات توسط اکیپ‌های اجرایی اداره فنی و عمرانی به منظور توسعه فرهنگ دوچرخه سواری میان شهروندان و ترغیب آنان به استفاده از وسایل نقلیه پارک انجام شده است.
قاسم خسروی تصریح کرد: با نصب و جانمایی ایستگاه دوچرخه، این غرفه به تعدادی دوچرخه تجهیز می‌شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در خانه سلامت کوی زینبیه تصریح کرد: این کلاس‌ها شامل دوره‌های آتی، روانشناسی، مشاوره،‌ خدمات سلامتی سنجش رایگان فشار و قند خون که همه روزه برای هم محله‌ای برگزار می‌شود.
* لزوم افزایش سرانه فرهنگی، ورزشی و فضای سبز در محله شورا
دبیر شورایاری محله شورا گفت: با توجه به کمبود بوستان و فضای سبز در محله 10، ضرورت دارد تمهیداتی برای گسترش و توسعه فضای سبز این محله اندیشیده شود.
حمید میرابوطالبی افزود: همچنین برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ترغیب آنها به سمت تفریحات سالم، این محله نیاز به اماکن ورزشی دارد تا اهالی محله مجبور نباشند برای استفاده از امکانات ورزشی به محله‌های همجوار مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: این محله با فقر فضاهای فرهنگی نیز مواجه است اما با راه اندازی سرای محله تا حدودی وضعیت بهبود یافته است./ل
برچسب ها: مسائل ، مذهبی ، مالی ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار