دبیر فدراسیون تکواندو گفت: فدراسیون نمی تواند تیم ها را مجبور به شرکت در مسابقات لیگ کند.

غلامحسن ذوالقدری در گفتگوبا خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: مسابقات لیگ برتر تکواندو و باشگاه های کشور13 آبان همزمان با عید غدیر خم با شرکت هفت تیم از سراسر کشور در خانه تکواندو تهران برگزار می شود و همه ملی پوشان در این تیم ها جای گرفته اند امیدواریم باتلاش مسئولان مسابقات جذاب و سالمی داشته باشیم.
وی درخصوص کاهش تعداد تیم های شرکت کننده درلیگ برتر تکواندو گفت:  با اینکه از لحاظ کمیت تعداد تیم های امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما به طور حتم شرایط فنی تیم ها تغییری نخواهد داشت زیرا همه استعداد های سراسر کشور در تیم های امسال تقسیم شده اند.
 ذوالقدری در مورد انصراف تیم های جوانه شهرداری بندر عباس از لیگ برتر افزود: شهرداری بندر عباس و مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه تهران به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین اعتبارات لازم از حضور در لیگ برتر انصراف دادند .
وی تصریح کرد: فدراسیون تکواندو تیم ها را مجبور به شرکت در لیگ نمی کند برخی از ارگان ها باید به اهمیت رشته تکواندو سرمایه گذاری در این رشته المپیکی بپردازند تکواندو از رشته های خاصی است که با جذب سرمایه ها می تواند در میادین بین المللی  افتخار آفرین باشد.
ذوالقدری گفت: تیم های اول و دوم لیگ برتر سهمیه حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا را دارند اما این امتیاز مربوط به سال گذشته است و با تعیین تاریخ برگزاری مسابقات 2013  با منحل شدن تیم های دارای مجوز سال گذشته در مورد نحوه شرکت تیم های جدید تصمیم گیری می شود.
 وی ادامه داد: در تکواندو سقف قرار داد برای بازیکنان وجود ندارد متاسفانه مبالغ قرار داد تکواندو کاران بسیار پایین تر از قرار داد رشته های توپی است.
 دبیر فدراسیون تکواندو در مورد تیم ملی تکواندو  گفت:  اردوی آماده سازی تیم ملی به خوبی در حال برگزاری است و تکواندو کاران برای مبارزه با سبک و  سیاق جدید برای جام جهانی آرو با آموزش می بینند.
 وی ادامه داد: آخرین ارزیابی تکواندو کاران آنها در مسابقات بین قاره ای درروسیه و تست های آمادگی جسمانی مرکز سنجش مورد محک و آزمایش قرار گرفته اند و آمادگی مطلوبی را دارند تیم ملی 25 آبان با توجه به بعد مسافت و تغییر شرایط زمانی چند روزدتر راهی آروبا محل برگزاری مسابقات جام جهانی خواهد شد.
 ذوالقدری در مورد مسابقات جام جهانی پومسه گفت: تیم ملی پومسه نیز زیر نظر کانگ سرمربی کره ای خود برای پیکارهای جام جهانی کلمبیا آماده می شود.
وی افزود: 10 تکواندو کار برتر برای تیم ملی در مسابقات جام جهانی انتخاب شده اند و با توجه به اینکه  تیم ها در لیگ برتر خواستار برگزاری مسابقات با حداکثر امکانات هستند و تمایلی برای شرکت در پیکارهای لیگ ندارند بنابر این در این مدت مسابقات لیگ تعطیل است.
 وی گفت: فکر می کنم با توجه به رقابت سخت و فشرده تیم ها در لیگ، مسابقات جذابی را در لیگ برتر شاهد خواهیم بود./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار