رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: امروز در تمام کشورهای آسیا، چه کشورهای پیشرفته و چه کشورهایی که نامی در فوتبال ندارند، جام حذفی برگزار می‌شود.

داریوش مصطفوی در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروز در تمام کشورهای آسیا چه کشورهای پیشرفته مثل کره جنوبی، ژاپن،‌ازبکستان و عربستان و چه کشورهایی که نامی در فوتبال ندارند مثل بوتان و یمن جام حذفی برگزار می‌شود چون بین تمامی این کشورها یک چیز مشترک است و آن هم برگزاری مسابقات طبق قوانین اداری AFC و فیفا است.

وی افزود: در تمام کشورهای آسیا قوانین مشترکی وجود دارد اما وقتی در فدراسیون ما تصمیم گیرنده کسی باشد که در زیرمجموعه‌اش یعنی در انتخابات هیات فوتبال، متهم به تقلب است، چه انتظاری دارید که قوانین اداری AFC و فیفا انجام شود. به نظر من یک میثاقی بین 35 نفر در فدراسیون فوتبال وجود دارد تا به هر شکلی ریاست و نایب رئیسی فدراسیون را در اختیار داشته باشند.

رئيس سابق فدراسيون فوتبال کشورمان اظهار داشت: اگر به تخلفات رسیدگی شود، نه تنها روسای فدراسیون برکنار می‌شوند، بلکه جرائم عمومی مثل زندان تعزیری و جریمه هم برای آنها وجود خواهد داشت.

مصطفوي تصريح کرد:‌ اگر امروز مسئولان ورزش ما خودشان را مشغول انتخابات کمیته ملی المپیک نکنند، می‌توانند به جرایم فدراسیون فوتبال رسیدگی کنند. روسای وزارت ورزش به عنوان مسئول بلندپایه ورزش مملکت از طریق کمیته ملی المپیک با خودمان و کمیته بین‌المللی المپیک با فیفا رابطه برقرار کنند و  نسبت به عزل این گروه که در انتخاب رئیس و بیشتر استان‌ها تخلف کرده‌اند، اقدام کنند اما متاسفانه کارهای فرعی دیگر باعث عدم توجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این تخلفات شده است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌تواند خودش را از اتفاقاتی که امروز در فدراسیون فوتبال و برخی از هیات‌های فوتبال سراسر کشور می‌افتد، کنار بکشد چون این اتفاقات و تخلفات یک مسئله ملی و میهنی است که باید توسط وزارت ورزش و مکان‌هایی مثل قوه قضاییه به آن رسیدگی شود.

وی افزود: آقایان بزرگترین خلاف‌ها را مرتکب شد‌ه‌اند و رقیبان خودشان را با همین حربه از میدان خارج کرده‌اند، امروز و در گذشته‌ای بسیار نزدیک فدراسیون فوتبال توسط آدم‌های غیرمتخصص و غیرفوتبالی اداره شده که برای ماندن در این پست‌ها هر تخلفی را انجام داده‌اند.

رئيس سابق فدراسيون فوتبال کشورمان گفت: علی کفاشیان می‌گوید که ما یعنی فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی مستقل هستیم. چگونه است که این نهاد غیردولتی مستقل از استادیوم آزادی استفاده می‌کند و تمام بودجه فوتبال ما را هم دولت می‌دهد؟

دولت پول فوتبال را می‌دهد و تلویزیون هم باعث گسترش فوتبال در این مملکت است.

مصطفوی در پایان گفت: چطور وقتی بودجه می‌خواهیم وزارت ورزش باید پول و امکانات فیزیکی به فدراسیون فوتبال بدهد اما وقتی تخلف می‌کنند، فدراسیون یک نهاد غیردولتی مستقل می‌شود؟

من می‌گویم فدراسیون فوتبال یک سازمان دولتی است و باید به قوانین دولت توجه کنند./مح

 

برچسب ها: مصطفوی ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار