یك نویسنده تئاتر و كارگردان گفت: جشنواره تئاتر فجر مكان مناسبی برای كشف استعدادهای هنری جدید است.

'علیرضا طاهری' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به اینكه از استان های مختلف آثاری در جشنواره های منطقه ای تئاتر فجر حضور دارند می تواند زمینه را برای شناسایی و معرفی استعدادهای هنری جدید در زمینه هنرهای نمایشی فراهم كند.
وی بیان كرد: از استان فارس در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه كشور با اثر نمایشی 'با نام گالیدراك' شركت كردم كه این نمایش تلفیقی از زندگی 'گالیله' دانشمند مشهور قرن 17 ایتالیا و 'ژاندارك' دختر فرانسوی قرن 15 میلادی است.
طاهری با اشاره به اینكه 12نفر كار اجرایی این نمایشنامه را بر عهده دارند، اظهار داشت: از دو بازیگر مرد و دو بازیگر زن در اجرای این نمایشنامه استفاده شده است.
وی هدف از اجرای این نمایش را رویكرد دو شخصیت كلان گذشته در مقابل فشارهای حكام وقت دانست و عنوان كرد: در این نمایشنامه جایگاه علم و ایمان با دو شخصیت مذكور یعنی 'گالیله' و 'ژاندارك' نمود پیدا می كند.
طاهری ابراز داشت: میانگین سنی عوامل اجرایی این نمایش زیر 25 سال است و این كار پژوهشی و دانشجویی محسوب می شود كه از اسناد معتبر مكتوب نمایشنامه نویسی نظیر 'دوشیزه اورلئان شیلر'، 'ژان مقدس جرج برناد شاو'، 'محاكمه ژاندارك در رآن' و زندگی 'گالیله' و 'برتولت برشت' بهره بسیاری برده است.
وی افزود: سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر منطقه ای كه در قشم برگزار شد به عنوان بازیگر حضور داشتم و امسال با این نمایش در مقام نویسنده و كارگردان حضور دارم.
طاهری گفت: در جشنواره های مختلف تئاتر بین المللی، خیابانی و دانشجویی در جشنواره های تئاتر فجر استانی چند بار حضور داشتم ولی به لحاظ ساختاری این نمایش به عنوان یك تجربه جدید برای تمام گروه نمایش محسوب می شود.
وی بیان كرد: به نسبت جشنواره هایی كه در سایر استان های كشور برگزار می شود بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه كشور كه به میزبانی یاسوج در حال برگزاری است از نظم و روند اجرایی مطلوبتری پیروی می كند.
طاهری اظهار داشت: امید است این جشنواره برای بازیگران و هنرمندانی كه در این عرصه حضور پیدا كرده اند پربار و رضایت بخش باشد.
وی عنوان كرد: حضور 15 گروه شهرستانی در این جشنواره برای كسب دو سهمیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر كار را برای كارگردان ها و هنرمندان دشوار و پیچیده كرده است.
طاهری ابراز داشت: چنانچه تدابیر مناسبتری برای حضور بیشتر آثار نمایشی در جشنواره تئاتر بین المللی فجر اندیشیده می شد گروه های تئاتر شهرستانی راحت تر در این جشنواره حضور پیدا می كردند و آثارشان در معرض دید افراد بیشتری قرار می گرفت.
وی افزود: حضور آثار جشنواره های تئاتر فجر منطقه ای در جشنواره سراسری تئاتر فجر موجب دلگرمی هنرمندان این حوزه به كارهای نمایشی و تئاتر می شود.
طاهری گفت: مجموعه های فرهنگی و هنری كه در كهگیلویه و بویراحمد ساخته شده می تواند در پرورش نیروهای جوان عرصه هنر موثر واقع شود./س
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.