به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران شرکت پارس خودرو از صبح امروز سایت فروش خود را با قیمتهای جدید فعال کرده و این
در حالی است که قیمتهای اعلامی در مواردی تا حدود ۴۰ میلیون تومان بیشتر از
قیمتهای مصوب است.
شرکت پارس خودرو از ساعت ۱۰ امروز
بخشنامه جدید فروش محصولات خود را به نمایندگیهای فروش ابلاغ کرده است.
در
حالی در این ابلاغ قیمت فروش تیانا معادل ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین
شده که قیمت رسمی این خودرو بر روی سایت سامانه اطلاعرسانی ۱۲۴ معادل ۸۰ میلیون و
۴۱۰ هزار تومان قید شده است.
همچنین قیمت ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم
مولتیمدیا نیز در حالی ۷۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این
محصول بر روی سامانه اطلاعرسانی ۱۲۴ معادل ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قید شده
است.
پارس خودرو در حالی در بخشنامه ابلاغی خود قیمت نیومورانو را ۱۴۷
میلیون تومان اعلام کرده که قیمت مصوب درج شده بر روی سایت ۱۲۴ معادل ۱۱۰ میلیون
تومان است.
بخشنامه جدید شرکت پارس خودرو در حالی است که چند روز پس از
تشکیل جلسه کمیته قیمتگذاری خودرو در تاریخ دوازدهم مهر، نمایندگیهای فروش سایپا
قیمت تیانا hight را معادل ۸۵ میلیون تومان، ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم
مولتیمدیا را ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نیومورانو را ۱۲۷ میلیون تومان ذکر
میکردند که این قیمتها نیز در همان زمان بیشتراز قیمتهای رسمی درج شده بر روی
سامانه ۱۲۴ بود که البته در بخشنامه امروز پارس خودرو قیمت این محصولات باز هم
افزایش یافته است.
تفاوت قیمت تا حدود ۴۰ میلیون تومانی برخی از این خودروها
نسبت به قیمتهای مصوب در حالی است که نمایندگیهای فروش مبلغی حدود ۵ میلیون تومان
را نیز به عنوان کارمزد خود به این قیمتها اضافه کردهاند بهگونهای که برخی از
نمایندگیهای فروش قیمت تیانا hight را معادل ۱۰۶ میلیون تومان و ماکسیما را نیز ۸۵
میلیون تومان اعلام میکنند. این وضعیت در حالی است که طبق مقررات نمایندگیهای
فروش باید خودرو را به قیمت مصوب ابلاغی عرضه کنند.
تفاوت تا ۴۰ میلیون
تومانی قیمت فروش برخی محصولات شرکت پارس خودرو نسبت به قیمتهای رسمی درج شده
برروی سامانه اطلاعرسانی ۱۲۴ در حالی است که پیش از این مسوولان سازمان حمایت
مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده بودند که قیمتهای درج شده برروی سامانه
اطلاعرسانی ۱۲۴ قیمت فروش خودرو به مصرفکننده بوده و هیچ شرکتی حق ندارد تحت هر
عنوانی مبلغی را بیش از نرخهای اعلامی از مصرفکننده دریافت کند.
در این
شرایط حتی اگر شرکت پارس خودرو به توافق جدیدی با سازمان حمایت مصرفکنندگان و
تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولاتش رسیده باشد پیش از درج نرخهای جدید بر روی
سامانه اطلاعرسانی ۱۲۴ نباید این قیمتها را اعمال میکرد
منبع: ایسنا