این بازی در سه اپیزود جزئیات عملیات والفجر 8 را در دوران دفاع مقدس به تصویر می کشد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، بازی های اکشن و جنگی از پرفروش ترین بازی های رایانه ای در سرتاسر دنیا هستند که طرفداران زیادی دارند.
اما در حالیکه کمپانی های بزرگ امریکایی و اروپایی حملات تخیلی به کشورهای مختلف را با سوگیری های سیاسی دستمایه کار خود قرار داده اند، ایران در سالهای اخیر با تجربه دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با عراق بازی های متعددی را در این ژانر وارد بازار کرده است.
بازی راه فراموش شده یکی از بازی های رایانه ای جنگی ایرانی بوده که عملیات والفجر 8 را در سه اپیزود و از دیدگاه های مختلف روایت می کند و دارای سبک تیراندازی اول شخص است.
در مرحله اول بازی یک تیم شناسایی از غواص های ایرانی وارد بخش عراقی اروند رود (منطقه فاو) شده و با اتفاقات غیرمنتظره ای روبرو می شوند.
سپس در اپیزود دوم بازیکن نقش فردی را که از نیروهای زمینی سپاه محمد رسول الله است را بر عهده گرفته و وارد عملیات والفجر 8 می شود که نتیجه آن فتح یکی از پایگاه های مهم عراقی خواهد بود.
در اپیزود آخر بازی راه فراموش شده عراقی ها چندین عملیات برای پس گرفتن فاو انجام داده و از بمب های شیمیایی استفاده می کنند و نیروهای ایرانی را در منطقه گرفتار می کنند و بازیکن باید برای آزاد کردن و نجات جان آنها تلاش کند.
تنوع سلاح ها در این بازی زیاد بوده و کاربر در مراحل مختلف می تواند کنترل وسایل مختلفی مانند تانک، هلی کوپتر و هواپیما را برعهده بگیرد.
گفتنی است که ساخت بازی رایانه ای راه فراموش شده توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و در استدیو آماج صورت گرفته و این بازی در اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.






اگر می خواهید اخبار دریچه را روزانه در ایمیل خود داشته باشید؛ اینجا را کلیک کنید.
برچسب ها: بازی ، اکشن ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۲
چه موقع به بازار می آید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۶ ۱۶ دی ۱۳۹۱
این برنامه خیلی خوب است تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۱
سلام چطور باید این بازی رو دانلود کرد؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۴۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۱
بازی هنوز در بازار منتشر نشده، متن گزارش را کامل بخوانید 
آخرین اخبار