رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد گفت: نشر فرهنگ مطالعه اقتصاد حوزه کتاب را رونق می بخشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، رضا رضايي، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اينکه نهادينه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه نيازمند دسترسي آسان به کتاب است، اظهار داشت: تمام افراد جامعه به ويژه جوانان در ساعات اوقات فراغت خود با دسترسي آسان به کتاب مي توانند به اين مهم دست يابند.

رضایی در همين راستا به راه اندازي کتابخانه هاي کوچک در اتوبوس و ايستگاه هاي اتوبوس، داروخانه ها، بانک ها و تقويت کتابخانه هاي سيار اشاره کرد.

وی افزود: با در اختيار گذاشتن کتاب بين افراد جامعه زيربناي فرهنگ مطالعه را ترويج مي دهيم که در آينده به طور یقین نتیجه بخش خواهد بود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد گفت: ماندگاری یک کتاب و ارزش های آن با تبیین و نشر فرهنگ مطالعه امکان پذیر است و سبب رونق اقتصادی این حوزه می شود.

وي اظهار داشت: کتاب بايد جايگاه خود را در سبد خانواده ها پيدا کند که اين موضوع با برگزاري نمايشگاه هاي کتاب در حال اقدام است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد حمايت از حوزه چاپ و نشر و همچنين خريد از ناشران فعال استان و شهرستان را از وظايف اصلي و مهم اين نهاد برای ارتقاء سطح مطالعه عنوان کرد.

یادآوری می شود؛ هفته کتاب و کتابخوانی از 20 آبان آغاز می شود و سال جاری بیستمین دوره برگزاری این مهم است./س

برچسب ها: اقتصاد ، حوزه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.