حجت‌الاسلام و‌المسلمين سعيدي در جمع خبرنگاران:

افزایش قیمت‌ها باید مهار شود/ از رأی خود به احمدی نژاد پشیمان نیستم

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: کوچکترين اختلاف بين سران قوا بازتاب بسيار گسترده‌اي در جامعه دارد و زمينه ناامني اجتماعي و ناامني رواني را در جامعه فراهم مي‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين علي سعيدي در حاشيه همايش امامت و ولايت، سيره علوي در دفاع وامنيت با بيان اينکه واقعيت مطلب اين است که کشور اکنون در حساس‌ترين مقاطع حرکتي انقلاب به سر مي‌بَرد، اظهار داشت: با توجه به اين حساسيت‌هاي بسيار مهم، تحولات بسيار عظيم منطقه خاورميانه، وضعيت به هم ريخته اروپا و مشکلات عديده آمريکا، ثبات وحدت و انسجام ارگان‌ها و مردم براي عبور از اين مرحله بسيار اساسي است و ايران مي‌تواند با داشتن ثبات،‌ آرامش و اقتدار، تاثير بسيار فوق العاده‌اي در ايجاد ثبات در خاورميانه داشته باشد.

وي افزود: دشمنان به دنبال اين هستند شرايط ايران را به سمت بي‌ثباتي سوق دهند تا از مسائل خاورميانه غافل شده و به مسائل داخلي بپردازیم اما مسئولان نبايد اجازه دهند زمينه اختلاف و تشنج به وجود آمده و باعث نگراني و دلخوري مردم شوند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تصريح کرد: قواي سه گانه نقش بسيار مهمي در انسجام و همگرايي دارند و بايد در اين راه تلاش کنند. کوچکترين اختلاف بين سران قوا بازتاب بسيار گسترده‌اي در جامعه دارد و زمينه ناامني اجتماعي و ناامني رواني را در جامعه فراهم  مي‌کند؛ بنابراين مهمترين وظيفه قواي سه گانه تبعيت از رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب است و هرچه زمينه تحريک مردم را فراهم کند در حقيقت به اهداف نظام لطمه وارد مي‌کند.

وي افزود: بعيد مي‌دانم سوال از رئيس جمهور چيزي را در حل مشکلات بيافزايد. در شرايط حاضر بهتر است نمايندگان به راه‌هاي ديگري بيانديشند و مشکلات و دغدغه مردم را کمتر کنند؛ افزايش قيمت‌ها که افزايشي طبيعي به خاطر مسائل جهان است، نبايد غيرقابل کنترل باشد و افزايش غيرقابل کنترل قيمت‌ها قابل قبول نيست و بايد مهار شود و نيازهاي اوليه مردم بايد تامين شود تا از اين مقطع عبور کنيم.

سعيدي در خصوص انتخابات رياست جمهوري سال 92 اظهار داشت: اين انتخابات بسيار مهم است و بايد مقدمات آن به وجود بيايد و مردم آرامش داشته باشند. قواي سه گانه نیز با همت و جديت مشکلات مردم را حل کنند تا ان‌شاالله با موفقيت از اين عرصه عبور کنيم.

وي با اشاره به بحث‌های مطرح شده در خصوص رابطه ایران با آمريکا خاطرنشان کرد: اگر رابطه با آمريکا در يک توازن قوا انجام شود، يعني آمريکا دست از سلطه‌گري،‌ تماميت خواهي و طغيانگري و توطئه‌چيني بردارد، ممکن است زمينه مذاکره در آينده فراهم شود، اما اين رفتارها جزو خسيسه‌هاي ذاتي آمريکاست و حيات آمريکا به اين بستگي دارد که کشورهاي ديگر زير سلطه باشند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ادامه داد: بعيد مي‌دانم آمريکايي‌ها بتوانند تغييري در روند حرکت‌شان انجام دهند، بنابراين بحث مذاکرات را مضر مي‌دانم و در حقيقت، اين بحث هم براي کساني که در داخل کشور آن را مطرح مي‌کنند و هم براي خود آمريکايي‌هايي که با مشکلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌کنند، مصرفی سیاسی دارد.

سعیدی افزود: ما تا به حال با منطق صحبت کرده‌ايم، اکنون نيز با منطق پيشرو هستيم و استفاده از سوخت هسته‌اي را جز حقوق ملت خود مي‌دانيم. هيچ‌گاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده‌ و نيستيم و آن را مضر مي‌دانيم؛ بنابراين آمريکا بايد حقوق هسته‌اي، اقتدار  و استقلال ايران را بپذيرد، در اين شرايط ممکن است که زمينه‌ای برای مذاکره فراهم شود که با توجه به خوي ذاتي آمريکا مبني بر سلطه طلبي و تماميت خواهي، چنین امری بعيد به نظر مي‌رسد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در رابطه با مصاحبه خود با روزنامه اعتماد تصريح کرد: متاسفانه برداشت خوبي از مصاحبه من نشد. در آن مصاحبه گفته بودم که اصولا جريان اصولگرا در کشور ما تابع ارزش‌ها است، تابع اصول و مباني است، شخص گرا نيست، ما از رئيس جمهوري دفاع مي‌کنيم که گفتمان امام و رهبري را جامه عمل بپوشاند، علت اينکه جريان اصولگرا بسياري از روحانيون و علمای عالي رتبه و محافل ديني از احمدي نژاد حمايت کردند ناشي از حرکت او در چارچوب اصول، مباني و ارزش‌ها بوده است.

وي ادامه داد: در آن مصاحبه گفته‌ام احمدي نژاد منشا خدمات ارزنده‌اي در گذشته بوده، مسئله هسته‌اي را فعال کرده است، چرخه سوخت دوباره به جريان افتاد و غنی‌سازی 20 درصدی را امروز انجام می‌دهیم که يکي از بزرگترين افتخارات نظام است؛ اما توقع داشتيم که آقاي احمدي نژاد مثل همان دوره نهم در چارچوب حرکت کند و رهنمودهاي صحيح رهبري را جامه عمل بپوشاند. دلخوري ما اين بوده، وگرنه ايشان در گذشته عملکرد قابل دفاعي از خود باقي گذاشته‌ است. از راي خود به احمدي نژاد پشيمان نيستيم ولي اکنون گله‌‌منديم. من به رئيس جمهور گفتم که شما مي ‌توانستيد قهرمان تاريخ معاصر ايران شويد اما نشد، اينکه چرا نشد را خودش مي‌داند و دلايل در دست خودش است.

سعيدي در خصوص نتيجه انتخابات آمريکا نيز تصريح کرد: در واقع جريان ذي نفوذ پشت صحنه در آمريکا تصميم‌گيرنده اساسي هستند و فرقي بين جمهوري‌خواهان و دموکرات‌ها نيست اگرچه در خط مشي، جمهوري‌خواهان دنبال کارخانجات جنگي هستند و دنبال جنگ و خونريزي براي استفاده از اسلحه‌هايشان و دموکرات‌ها دنبال ساخت و ساز و  صنايع هستند، اما در حقيقت جمهوري‌خواهان با شمشير سر جهان سوم را مي‌برند و دموکرات‌ها با پنبه. هر دو در جهان سوم نقش استعمار‌گري دارند.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار