يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به سفر نتانياهو به فرانسه گفت: مقامات فرانسه در برقراري روابط با رژيم غاصب صهيونيستي مسئله فلسطين را مد نظر قرار دهند.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر سران رژيم جعلي صهيونيستي به اروپا گفت: با توجه به ارتباط ميان مقامات کشورهاي سوريه و لبنان با کشور فرانسه، سفر سران رژيم غاصب صهيونيستي به فرانسه در راستاي به چالش کشيدن اين روابط صورت گرفته است.

وي تصريح کرد:  نقش فرانسه در روابط  با کشورهاي منطقه سبب شده تا رژيم اشغالگر  صهيونيستي از اين فرصت براي تحقق اهداف شوم خود استفاده کند.

لاسجردي ادامه داد: از سرگيري روابط فرانسه و رژيم جعلي صهيونيستي مي‌تواند به ارتقا تجهيزات نظامي اين رژيم اشغالگر بيانجامد.

وي افزود: چهره مستقل فرانسه در اتحاديه اروپا يکي از دلايل ديگر علاقه مندي رژيم غاصب صهيونيستي براي برقراري ارتباط با اين کشور است.

لاسجردي ادامه داد: فرانسه محل تمرکز گروه‌هاي مختلف سياسي است به همين جهت مي‌توان اين نکته را يکي ديگر از اهداف سفر نتانياهو به فرانسه دانست.

وي بابيان اينکه با بررسي گروه‌هاي سياسي در فرانسه مي‌توانيم تفاوت‌هاي سليقه‌اي ميان اولاند و سارکوزي را مشاهده کنيم، اظهار داشت:‌ سوسياليست‌ها نگاه امنيتي وسيع‌تري داشته و در رابطه با کشورهاي عربي حساسيت بالايي ندارند در حالي که دوگوليست‌ها پيوندهاي عربي- صهيونيستي را مي‌پسندند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: اولاند بايد ضمن موضع‌گيري عاقلانه نسبت به فلسطين و شرايط منطقه با اين رژيم جعلي وارد گفتگو شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار