پوستر بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با رويكردي انتزاعي و مفهومي طراحي شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رساني بیستمین دوره هفته کتاب؛ پوستر بیستمین دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران کاری از رضا ماهرنیا با طراحی انتزاعی و مفهومی اشاره تلويحي به شعار امسال يعني "يادگار ماندگار" دارد.
خطوط متحدالمركز در این پوستر نشان‌دهنده كاغذ و كتاب و نشر است. نقطه روشني در مركز پوستر وجود دارد كه نگاه مخاطب را به آن جذب مي‌كند و تداعي‌گر افق روشن و ادامه مسير كتاب و كتاب‌خواني است.
همچنین؛ در بالاي پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، المان قلم ديده مي‌شود كه جهت قلم به سمت نقطه روشن موجود در پوستر است و 20 خطوط جدا نيز در پوستر بيستمين دوره این رویداد را نمايش مي‌دهد.
لازم به ذكر است؛ پوستر طراحي شده براي بيستمين دوره هفته كتاب تلفيقي از هنر مدرن و انتزاعي و خط نستعليق است كه استفاده از خط نستعليق معيار ايراني بودن آن را نشان مي‌دهد.
در طراحي پوستر ساده و ميني‌مال رنگ در نگاه اول بافت كاغذ كهنه را نشان دهد و در نگاه عميق‌تر به دليل تقارن هفته كتاب و محرم از رنگ خاك و خون استفاده شده است.
این پوستر روز گذشته دوشنبه 15 آبان ماه در نشست خبری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در حضور نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی شد.
گفتني است؛ بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود./ص

برچسب ها: هفته ، کتاب ، پوستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار