رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور گفت: طرح احتمالی غرب مبنی بر حذف تدریجی بشار اسد از طریق فرآیند سیاسی بلندمدت، از قبل محکوم به شکست است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران سردار سیدمسعود جزایری با اشاره به شرايط پيش روي کشور سوريه اظهار داشت: شاخص‌های تضاد میان بخشی از مردم و حکومت در داخل سوریه کاهش یافته است و مردم سوريه احساس می‌کنند که کشورشان توسط دولت‌های بیگانه و گروه‌های داخلی وابسته به آنها در معرض تهدید قرار گرفته است.

وي افزود: به همین دلیل ملت سوريه از ایجاد ثبات فوری استقبال می‌کنند، اما روش مخالفین سوریه در تعارض با این مساله قرار گرفته است.

سردار جزایری با بیان این‌که مردم سوریه دستیابی به ثبات از طریق حکومت را امکان‌پذیرتر می‌دانند، تصريح کرد: توان مخالفین سوریه برای وارد کردن گروه‌های تروریستی به داخل سوریه کاهش یافته و عدم توانایی معارضین مسلح برای ساقط کردن حکومت نیز کاملا محرز شده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: حامیان خارجی معارضین نیز انگیزه‌های مختلفی‌از این اقدام خود دارند و این امر بر توان حمایتی آنها از اقدامات مسلحانه در داخل سوریه تأثیر منفی گذاشته است، هرچند که نمی‌توان از ناامیدی کامل مخالفین داخلی و خارجی اسد هم صحبت کرد.

وي با بيان اين‌که شواهدی وجود دارد که فرآیند حذف تدریجی حکومت اسد هنوز در دستور کار است، افزود: طرح‌های سیاسی که امروزه در پرونده سوریه مطرح است، اگرچه بخشی از آن به دلیل بن‌بستی است که همه طرف‌ها در بحران این کشور مشاهده می‌کنند، اما از اجرای طرح‌های فریب در چهارچوب برنامه‌های سیاسی نباید غافل بود.

سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: حتی به نظر می‌رسد سکوت رسانه‌ای غرب نسبت به گذشته که پررنگ‌تر بود در این چهارچوب قابل تحلیل باشد و این بدین معنا است که غربی‌ها در دورنمای سوریه دستاورد ملموس و آنی برای خود مشاهده نمی‌کنند.

جزایری يادآور شد: موضع راهبردی جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، حذف مداخله بازیگران خارجی در امور داخلی این کشور و همچنين تعريف فرايند سياسي داراي ماهيت سوري- سوري است. ايران راه حل‌هاي مداخله‌گرانه خارجي‌ها را مناسب نمي‌داند.

وي اذعان داشت: آنچه امروزه در پرونده سوریه باید به آن توجه اساسی داشت، این است که شهروندان سوری نسبت به‌ارتجاع عرب، آمریکا، ترکیه و اروپایی‌ها به شدت بدبین هستند و بعید است که از فرآیندهای سیاسی خارجی‌ها استقبال کنند؛ لذا طرح احتمالی غرب مبنی بر حذف تدریجی بشار اسد از طریق فرآیند سیاسی بلندمدت، از قبل محکوم به شکست است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود: حکومت بشار اسد باید تجربیات بیشتری برای ادامه حیات کشور در شرایطی که درگیر یکی از بزرگترین بحران‌های تروریستی است، کسب کند.

جزایری تاکید کرد: براساس تحلیل دقیق روند رویدادها و حوادث، پیروز نهایی و قاطع این جنگ ضد مردمی، سوریه و جبهه مقاومت است و توزیع تروریست‌ها و القاعده در کشورهای دشمنان سوریه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار