نمایندگان با مخالفت از ارائه کارت زرد به وزیر نفت با پاسخ رستم قاسمی قانع شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 آبان) با 140 رای موافق، 44 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 215 رای با ارائه کارت زرد به وزیر نفت مخالفت کردند.

براین اساس رستم قاسمی وزیر نفت که برای پاسخگوی به سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه به مجلس آمده بود در پاسخ به علت ورود لوله های ترش گاز علی رغم تولید داخلی توانست نمایندگان را اقناع کرده و مانع از دریافت کارت زرد شود.

وزیر نفت در پاسخ به سوال متبوع اعلام نمود: از زمان تصدی و نظارت من تاکنون چنین لوله ای با عنوان وزارت نفت وارد نشده است.

وی افزود: البته پیمانکاران طرف قرار داد این وزارتخانه که بخش خصوصی محسوب می شوند بیش از این قراردادهایی با طرف خارجی داشته اند اما مشی این وزارتخانه حمایت از تولید داخلی بوده است به طوری که جلسات هفتگی در غالب کارگروههای با بخش خصوصی تشکیل شده و نتایج بسیار خوبی نیز داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرایط ایجاد شده برای صنعت نفت به دنبال واردات ورق بودیم تا آن‌ها را در اختیار تولید کننده داخلی جهت تبدیل به لوله ترش قرار دهیم البته نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر نفت قانع نشد به همین جهت در صحن علنی رای گیری شد که نمایندگان با موافقت با توضیحات وزیر نفت اعلام کردند که از پاسخ قانع شده‌اند.

گفتنی است؛ در صورتی که وزیر سوال شونده نتواند نماینده ها را قانع کند یک کارت زرد از طرف مجلس خواهد گرفت که بعد از دریافت 3 کارت وزیر متبوع استیضاح می‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نمایندگان ، جلسه ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار