رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: 200 میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی سد کوثر تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در تبیین نشست اخیر خود با معاون وزیر نیرو در اردبیل افزود: در نشستی که با معاون وزیر نیرو داشتیم، مقرر شد اعتباری به میزان 200 میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت با هدف تسریع در عملیات ساختمانی و اجرایی سد کوثر تزریق شود.

وی گفت: امیدواریم با تزریق این رقم بخش عظیمی از عملیات اجرایی این سد که نقش کلیدی در توسعه شهرستان‌های جنوب استان اردبیل به ویژه شهرستان کوثر دارد، انجام شده و برای بهره‌برداری آماده شود.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تسریع در عملیات و به بهره‌برداری رسیدن سد بفراجرد این شهرستان افزود: توسعه همه‌جانبه شهرستان‌های خلخال و کوثر جز برنامه‌های ما است و با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم و توجهاتی که دولت دارد امیدواریم این سد هر چه زودتر آماده بهره‌برداری شود.

جعفری بنه همچنین گفت: در همین راستا طرحهای بسیار مهمی برای شهرستان کوثر پیگیری می‌شود و آن سد برق آبی پیرتقی در روستای مشکول کوثر برای تولید برق 250 مگاواتی و نیز استفاده از آب سد برای مصارف کشاورزی و توسعه باغی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه افزود: با اخذ موافقت از وزارت نیرو به زودی آغاز برنامه مطالعاتی فاز یک این طرح امسال انجام می‌شود و براساس ماده 215 در سال 92 برای گرفتن ردیف اعتباری ملی با هدف آغاز عملیات اجرایی برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.