رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور گفت: ذاکران حسینی حافظان و پاسداران اصول و فروع دین هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی آهی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در اردبیل افزود : هر کدام از ذاکران که در صحنه شعر و شاعری و مداحی و ذاکری فعالیت می‌کنند نخبگان کشور بوده و خود حافظان اصول و فروع دین هستند.

وی با اشاره به اینکه ذاکران با توسل به امام حسین (ع) روحی جلا یافته دارند، خاطرنشان کرد: اگر این افراد در فقه و اصول عمر خود را سپری می‌کردند هم ‌اینکه هر کدام مجتهد و صاحب‌نظر بودند اما در ذکر و ذاکری و مداحی عمر گذرانده و نتیجه این گذران عمر این شد که این افراد حافظ اصول و فروع دین و پاسدار مکتب تشیع هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور یادآور شد: ذاکران چون از خدا می‌خوانند حافظان توحید هستند،‌ وقتی از پیامبر می‌خوانند حافظان نبوت‌ هستند و وقتی از ائمه می‌خوانند حافظان امامت می‌باشند در حالی که با ذکر حسین (ع) حامی و پاسدار اصول و فروع دین هستند.

آهی، توجه مداحان به ذاکری و مداحی در مکتب شیعه را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: ما متوجه باشیم در اشعار، گفتار و رفتار خود حافظ اصول و فروع مکتب تصوف نباشیم چرا که عرفان‌های نوآور و مسالک دیگر که در کشور ما شایع شده است هشدار دهنده این است که در شعر و گفتار و بیان خود مکتب بیگانه را حفظ نکنیم بلکه در اصول و فروع حافظ مکتب تشیع باشیم.

وی از مسئولان استان اردبیل در برگزاری شایسته مراسم استقبال تقدیر کرد و شعری را نیز در مدح و ثنای اردبیل که خود سروده بود خواند./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، ذاکران ، حافظان ، اصول ، و ، فروع ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.