بر اساس آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوا، وضعیت در ۱۲ شهر خوزستان آلوده است که از این تعداد ۶ شهر در وضعیت خطرناک تنفسی قرار دارد.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۵ سه‌شنبه براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر آبادان با شاخص ۳۷۶، ایستگاه‌های استانداری خوزستان، حفاری، پادادشهر و اداره کل محیط زیست در اهواز با شاخص ۵۰۰، حمیدیه ۵۰۰، خرمشهر ۵۰۰، شوش ۴۶۶ و هویزه ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک تنفسی قرار دارند.

براساس این گزارش دزفول با شاخص ۱۶۷، شادگان ۱۹۴ و ماهشهر ۱۸۶ در وضعیت قرمز و ناسالم و اندیمشک با شاخص ۱۰۹، رامهرمز ۱۱۸ و شوشتر ۱۰۶ برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده است.

در این مدت هوای شهرهای ایذه و بهبهان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است و هوای هیچ شهر سالم و پاک گزارش نشده است.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا «ناسالم» است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

برچسب ها: خوزستان ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.