استاندار اردبیل گفت:‌ ثمره و نتیجه زیستن با فرهگ عاشورایی همراه با عزت و سربلندی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد صبح امروز در آیین افتتاحیه اهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل افزود: ملتی که با فرهنگ عاشورایی رشد یابد هرگز در زندگی خود ذلت و خواری را نمی‌پذیرند و در نهایت عظمت و اقتدار به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه فرهنگ عاشورایی گسترش عدالت، ولایت‌مداری، عشق به انسان‌ها و ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن است، خاطرنشان کرد: ملتی که عاشورا دارد هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود و شهادت را بهتر از زندگی ننگین و خوار می‌داند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه آشنایی و مانوس شدن با فرهنگ عاشورایی مسیر تعالی و ترقی ملت‌ها را باز می‌کند، گفت: عاشورایی ماندن و عاشورایی زیستن روحیه‌ای می‌خواهد که امروز ملت ایران مزین به آن است.

نیکزاد افزود: الین ملت بیش از سه دهه است که در برابر تمام قلدر‌مابان زمان با تکیه بر فرهنگ ولایی و عاشورایی ایستاده است و ذره‌ای نیز از آرمان تعیین شده خود عدول نمی‌کند.

وی گفت:  اگر تمام ملت‌ها به این فرهنگ بارور تکیه زنند هرگز اهریمنان روزگار نخواهند توانست بر ثروت غنی معنوی، ارزشی و مادی آنها چنگ بیندازند.

قائم مقام اجلاس دهم پیر‌غلامان به ویژگی‌ها و برجستگی‌های دیار اردبیل به عنوان شهر عاشقان حسینی و دلباختگان مکتب ابوالفضل‌العباس (ع) اشاره کرد و بیان داشت: ‌اردبیل سرزمین شیخ صفی‌ها، مقدس‌ اردبیلی‌ها، آیت‌الله‌ مشگینی‌هاست سرزمینی که نوجوان 11 ساله این دیار مرحمت بالازاده در جنگ غوغایی به پا کرده است./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، سایه ، فرهنگ ، عاشورایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.