خبرگزاری رویترز به نقل از محافل دولتی ژاپن خبر داده که این کشور در حال بررسی تحریم‌های تازه علیه ایران است و تلاش می کند خود را از آنها مستثنی کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا بر این خبر، مقامات ژاپنی مایل‌اند در سفر هفته آینده تیموتی گایتنر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا به این کشور، با وی در مورد تحریم‌های جدید علیه ایران به گفتگو بنشینند.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه ژاپنی می‌نویسد: بسیار زود است که ژاپن در این مرحله با آمریکا به توافق دست یابد. ما در این گام تنها به مبادله اطلاعات خواهیم پرداخت و نگرانی خود را از تاثیر تحریم نفت ایران در بهای نفت یا بر اقتصاد ژاپن و جهان با آنها در میان خواهیم گذاشت.

نزدیک به ۱۰ درصد از کل صادرات نفت ایران به ژاپن فروخته می‌شود.

وزیر خارجه ژاپن در ماه دسامبر سال گذشته، نگرانی خود را از افزایش بهای نفت در صورت تشدید تحریم‌های ایران با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ آمریکا در میان گذاشته بود.

دولت ژاپن به آمریکا پیشنهاد کرده که نهادهای مالی ژاپنی در صورت تحریم نفت و بانک مرکزی ایران، از این تحریم‌ها معاف باشند. این خبرگزاری هم‌چنین به نقل از محافل دیپلماتیک ژاپنی نوشته که هنوز میان توکیو و واشنگتن نظر واحدی در مورد تحریم ایران وجود ندارد و توکیو هم‌چنان گزینه‌های مختلف در برخورد با این کشور را بررسی می‌کند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار