عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: رويكردي در اصلاح‌طلبان شكل گرفته است مبني براينكه بخشي از آنها نقش تندروها را بازي كنند و عده‌اي نقش معتدل را، تا در اين صورت بتوانند جامعه را راضي كنند بازگشتي به سمت اصلاح‌طلبان معتدل داشته باشند.

مهدي اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره ادعاي محمدرضا عارف كه اخيرا در مصاحبه‌اي خود را فراجناحي معرفي كرده است، گفت: عارف يك ريشه آشكار در ميان جريان اصلاح‌طلبي دارد؛‌ وي 8 سال در هيئت دولت اصلاحات و پس از آن عضو هيئت مديريه بنياد باران بوده است.

اسلامي با بيان اينكه بنياد باران براي حفظ مديراني كه خاتمي را جزء مجموعه خود مي‌دانست تشكيل شد، گفت:‌ طبيعتا كسي كه در چنين جايگاهي حضور داشته و مواضعش در جهت حمايت از اصلا‌ح‌طلبان بوده است، نمي‌تواند ادعاي فراجناحي بودن داشته باشد؛ به خصوص اينكه عارف به عنوان نفر اول فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در هشتمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي بود كه بعدها از اين رقابت انصراف داد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: رويكردي در اصلاح طلبان شكل گرفته است مبني براينكه بخشي از آنها نقش تندروها را بازي كنند و عده‌اي نقش معتدل را، تا در اين صورت بتوانند جامعه را راضي كنند بازگشتي به سمت اصلاح‌طلبان معتدل داشته باشند.

وي تاكيد كرد: به نظر نمي‌رسد فضاي سياسي كشور به گونه‌اي باشد كه اصول‌گرايان تمايلي به ائتلاف با كساني داشته باشند كه به لحاظ مباني فكري با هم اختلاف دارند؛ چراكه در فضاي كلي اصلاح‌طلبان، سكولاريسم يك اصل است، گرچه ممكن است برخي چهره‌هاي شاخص اصلاحات به آن معتقد نباشند.

اسلامي ادامه داد: اصول‌گرايان كه برايشان حضور دين در ساحت جامعه يك اصل است، نمي‌توانند ائتلافي با اصلاح‌طلبان داشته باشند.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در پايان گفت: حضور عارف در فضاي انتخاباتي مي‌تواند مغتنم باشد تا اصلاح‌طلبان بار ديگر وزن و جايگاه خود در افكار عمومي جامعه را بسنجند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار