استاندار همدان از عملکرد سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در تنظيم بازار انتقاد کرد و خواستار فعاليت بهتر اين دستگاه اجرايي در اين زمينه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ علي محمد آزاد در کميسيون تنظيم بازار استان با بيان اينکه بايد با گران فروشي ها برخورد شود و نبايد قيمت کالاها در استان بيشتر از ساير استان ها باشد، گفت:  بازرسي ها به نحوي باشد که کالاها از انبارها خارج و در معرض ديد مردم باشد و در کنار اين، کنترل قيمت انجام شود تا گران فروشي انجام نشود.
وي با بيان اينکه براي تثبيت قيمت ها اعلام آنها از صداوسيما و رسانه ها لازم است، افزود: با اطلاع رساني صحيح و استفاده از امکانات ارتباطي با مردم در بازرسي ها همچون تلفن 124ورها نکردن وظايف مي توان اعتماد مردم را جلب و از توان بازرسي و نظارتي آنها بهره گرفت که در اين صورت بازرسان سازمان بازرگاني تبديل به کارشناس خواهند شد.

آزاد با اعلام اينکه در مقابله با گرانفروشي از امکانات استان و نهادهاي صنفي و بخش خصوصي استفاده شود، اضافه کرد: تعاوني ها و اتحاديه هايي که در زمينه تنظيم بازار و مقابله با گرانفروشي تعهد دارند، بايد به اين تعهد عمل کنند و اگر عمل نکرده اند، از اين عرصه حذف مي شوند.
وي خواستار فعال شدن کميته تحليل بازار کميسيون تنظيم بازار استان شد و تصريح کرد: بازار بايد کنترل و کالاها قيمت گذاري شود و اين قيمت در سطح استان يکنواخت باشد تا تفاوت قيمت نقطه اي نسبت به نقطه اي ديگر در استان مردم را ناراحت نکند.
 استاندار با تاکيد بر بررسي فاکتور در بازرسي ها، گفت: تمرکز بازرسي بايد  بر ارزاق عمومي مردم باشد و در کنار آن تشويق منصفان و برخورد با گرانفروشي در مبدا از سوي کارخانه ها و شرکتها و ذخيره سازي برخي اقلام  براي تنظيم بازار انجام تا گرانفروشي کنترل شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.