با قابليت اندازه گيري پارامترهاي كيفيت آب

سامانه آزمایشگاه سیار شرکت آب منطقه ای تهران راه اندازی شد

سامانه آزمایشگاه سیار شرکت آب منطقه ای تهران با امکان اندازه گیری برخی از پارامتر های کیفیت و آلودگی آب راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  محسن اسلامی زاده، مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در این سامانه کلیه وسایل مورد نیاز یک آزمایشگاه نصب شده و برق آن نیز ازطریق ژنراتور تامین می شود كه بررسی کیفیت منابع آب، کنترل کیفی در مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب آشامیدنی از جمله مواردی است که در این سامانه آزمایش خواهد شد.

وی افزود: در این آزمایشگاه سیار که در داخل یک دستگاه کامیون تجهيز شده است PH، EC، DO، کدورت، جلبک ها، سیانورباکتر، نیترات، فسفات، پارامترهای فیزیکی و شیمیایی، آلاینده ها و در نهايت بیش از 100 پارامتر دیگر در محل قابل اندازه گیری است.

وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی اين سامانه، اعزام آزمایشگاه سيار به محل هایی است که با مشکلات آلودگی روبرو است و اندازه گیری نمونه های آب در زمان های متعدد مورد نیاز خواهد بود، ضمن آن که اندازه گیری تعداد بیشتر نمونه در محل خطاهای ناشی از حمل و نقل آن را از بین  برده و اطلاعات دقیق تری را ارائه خواهد كرد.

وی در پايان عنوان کرد: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال طراحی شده و مجهز به تجهیزات پیشرفته ای است كه با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان امور آزمایشگاهی کیفیت آب،  کنترل می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار