مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای تمامی مستاجران که مالکان نرخ اجاره را رعایت نمی کنند فرصت ۵ ساله برای شکایت قرار داده شده است.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره  مناسب بوده و با شروع فصل اجاره‌بها بسیاری از مالکان این قانون را رعایت می‌کنند گفت: در صورتی که مالک و یا مشاور املاکی این قانون را رعایت نکند مستاجر حق شکایت را دارد.

وی افزود: مستاجر می تواند تا ۵سال از مالک و یا مشاور املاکی که سقف اجاره بهای ۲۶ درصد را رعایت نکرده است، شکایت کند و ۱۰ برابر مازاد مبلغ اجاره بهای که قرارداد منعقد کرده است را دریافت کند.

جنتی اظهار کرد: پیش از این تعیین سقف اجاره بهای مسکن ضمانت اجرایی نداشت اما در حال حاضر این قانون ضمانت اجرایی دارد و مستاجر به راحتی می تواند از افرادی نه این قانون را رعایت نکرده اند شکایت کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چه عجب !!
خدا خیر تون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
آفرین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
بابت کمیسیون بنگاه‌های املاک چرا سازوکار تعریف نمیکنید ؟؟؟؟؟؟ هر شهر و استانی قیمت متفاوت هستش ، هر جور دلشون خواست خون مردم رو توی شیشه میکنند ، شکایت هم بکنیم باید بریم اتحادیه که اونم از خودشونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
باید زمینه کوچ میلیونها نفر از شهرهای پرترافیک، الوده گران و شلوغ تهران، مشهد، قم، کرج، اراک، تبریز، شیراز، ارومیه و اصفهان به بخش های بی جمعیت استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان فراهم شود. در این راستا بایستی زمین رایگان و خدمات ارزان به کسانی که به انجا کوچ می کنند، داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ای کاش مهلت پنج ساله براشکایت از شرکت آب وفاضلاب هم داشتیم .
آب وفاضلاب تهران قبول نجومی صادر می کند برای آپارتمان ما که خیلی از واحداه در روز نیستن ۴میلیون هزینه آب آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
با این روش هم اجاره ها کنترل نمیشن چون راههای دور زدن زیادن
درنتیجه مستاجر هم باید اجاره وهم ضرر این راههای دور زدن رو متحمل بشه .از ما گفتن
آخرین اخبار