ارتفاع پاشنه كفش در ايجاد كمردرد بسيار موثر است و استفاده طولاني‌مدت از كفش‌هايي با پاشنه‌هاي بلندتر از 2‌سانتي‌متر موجب بيماري‌هاي ديسكي كمر شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، ستون فقرات به 4‌ قسمت گردني، پشتي، كمري و دنبالچه تقسيم مي‌شود و دردهاي ستون فقرات بيشتر در ناحيه كمري اتفاق مي‌افتد كه قوس به سمت جلو دارد و ارتفاع پاشنه كفش مي‌تواند بر اين قوس اثر بگذارد.
اگر كفشي پاشنه نداشته باشد موجب كاهش قوس كمر مي‌شود، پاشنه كفش بايد براي افراد ميانسال 2 سانتي‌متر باشد و اگر بيشتر از آن باشد موجب افزيش قوس كمر شده و احتمال سرخوردن مهره‌ها روي هم را افزايش مي‌دهد. بنابراین در انتخاب يك كفش خوب نبايد فقط پاشنه را در نظر گرفت، بلكه بايد توجه داشت هر قدمي كه برداشته مي‌شود يك ضربه به پاشنه پا وارد مي‌شود لذا بايد كفشي را انتخاب كرد كه پاشنه آن قابليت جذب ضربه را داشته باشد و اگر اين قابليت در كفش نباشد با هر قدم يك ضربه به ستون فقرات وارد مي‌شود كه مي‌تواند خطر بيماري‌هاي ديسكي را افزايش دهد.
انعطاف كفش نيز بسيار مهم ست و بايد پا اجازه حركت داشته باشد و اگر اين قابليت را نداشته باشد و كفش خشك باشد بخش زيادي از حركات پا كه توسط مفاصل آن انجام مي‌شود از بين مي‌رود.وزن كفش در راه‌ رفتن‌هاي طولاني بسيار اهميت دارد، چرا كه اگر وزن آن زياد باشد عضلات پا زودتر خسته مي‌‌شود و در اين صورت احتمال آسيب عضلات بيشتر مي‌شود.مردم براي رهايي از درد كمر به 2‌راه، استفاده از كمربندهاي طبي و مصرف داروهاي مسكن پناه مي‌برند كه بايد در هر 2 راه احتياط شود./س

برچسب ها: کفش ، کمردرد ، دیسک کمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.