دو قطعه زمین تجاری و مسکونی در شهرستان کهنوج کرمان به ارزش بیش از 200 میلیون ریال وقف بر امور عام المنفعه شد.

حجت الاسلام مهدی سالاری سرپرست اوقاف شهرستان کهنوج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امیر سعیدی مالکی، از خیرین این شهرستان با مراجعه به اداره اوقاف این شهرستان دو قطعه زمین تجاری و مسکونی خود را وقف بر امور عام المنفعه کرد.

وی مساحت املاک مزبور را قریب به 600 متر مربع اعلام کرد و افزود: 300 متر مربع از این ملک در حال حاضر کاربری مسکونی و 300 متر دیگر دارای کاربری تجاری است که ارزش این ملک بالغ بر 200 میلیون ریال است.

وی افزود: واقف ملک مذبور را از مالکیت خود خارج و تولیت آن را به اداره اوقاف شهرستان کهنوج واگذار نموده است که با تشخیص مدیریت وقف درآمد حاصل از این املاک در امور عام المنفعه مصرف می شود.

حجت الاسلام سالاری وقف بر امور عام المنفعه را یکی از بهترین نوع وقف بیان کرد و گفت: این گونه وقف ها با توجه به نیاز مناطق محروم باعث فقرزدایی، رشد و توسعه منطقه می شود.

سرپرست اوقاف شهرستان کهنوج با بیان اینکه انجام وقف با نیت عام المنفعه بسیاری از مشکلات و کمبودهای جامعه از بین می برد یادآور شد: نیت واقفیت چه باشد قابل تکریم و تحسین است اما وقف عام با توجه به نیاز جامعه ضروت بیشتری دارد./ز

برچسب ها: وقف ، درآمد ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار