معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی گفت: در سال 91 دولت 23 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین مصوب كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ؛ نیكبخت در حاشیه مراسم نهمین جشنواره انار ساوه افزود: پارسال 11 میلیارد و 380 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح های زیربنایی آب و خاك از جمله آبیاری تحت فشار اختصاص یافته بود.

وی افزود: میزان اعتبار امسال در انتظار ابلاغ است كه مبلغ قابل توجه و ویژه ای از آن در اختیار جهاد كشاورزی استان مركزی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینكه كشورمان از نظر شرایط اقلیمی بسیار متنوع است گفت: با استفاده از روش های نوین آبیاری می توان به توسعه بخش كشاورزی و بهره برداری بهتر از منابع آبی كشور كمك كرد.

وی با اشاره به اینكه 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری برای اجرای طرح های توسعه ای بخش كشاورزی به وزارت جهاد كشاورزی اختصاص یافته است، اظهار كرد: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات و در مرحله اول اختصاص یافته و به زودی بین استان های كشور توزیع خواهد شد.

نیكبخت با بیان اینكه توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی و توسعه زیر ساخت ها یك ضرورت اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: بیش از 60 هزار میلیارد ریال در سال 90 به این طرح در قالب تسهیلات با سود و كارمزد 7 درصد اختصاص یافته بود.

وی گفت: اجرای طرح های خطوط انتقال آب، شبكه های فرعی آبرسانی و سیستم های نوین آبیاری از مهمترین اولویت های وزارت جهاد كشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی افزود: تاكنون یك میلیون و 200 هزار هكتار از اراضی كشور به آبیاری نوین مجهز شده است كه 400 هزار هكتار آن در سه سال گذشته انجام شده است.

وی بیان كرد: توجه به امور زیرساختی برای توسعه فعالیت های كشاورزی ضروری است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.