به گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس طول این مسیر از شیراز تا بندر شهید رجایی بندرعباس 600 کیلومتر است و در چهار قطعه به طور همزمان اجرا می شود.
رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در این خصوص گفت : این خط آهن که مرکز استان فارس را به مرکز استان هرمزگان متصل می کند از اهمیت بسیار ویژه ای برای کشور و فارس برخوردار است و می تواند نقش عمده ای در حمل و نقل ریلی و توسعه جنوب فارس داشته باشد.
رضایی افزود: موانع موجود در ساخت راه آهن شیراز بندرعباس که عملیات آن در سال 89 شروع و پس از چند ماه متوقف شد ، برطرف گردید و وزیر راه و شهرسازی دستور عملیات اجرایی مجدد آنرا صادر کرد .
این خط ریلی شهرهای شیراز- کوار- خفر- جهرم- زرین دشت- لار و بندرعباس به هم متصل می کند.
این راه آهن با یک هزار و دویست میلیارد تومان (12 هزار میلیارد ریال) اعتبار از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و مشارکت بانکها در مدت 27 ماه احداث می شود.
کوتاه شدن مسیر ارتباطی استان هرمزگان به استان فارس و مرکز کشور، کاهش هزینه و زمان ترانزیت کالا و ارتقای امنیت سفرها از مزایای ساخت راه آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس است./س