مستند «الرماد» ساخته کارگردان جوان خوزستانی در بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم قرطاج تونس به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ حبیب باوی‌ساجد، کارگردان این فیلم مستند اظهار داشت: مستند «الرماد»، زندگی انسان‌های عراقی را روایت می‌کند که در خوزستان ونقطه صفر مرزی ایران - عراق زندگی می‌کنند و با جنگ که زخمی بر شانه آنهاست دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: مستند «الرماد» بیش از این جایزه‌ انسانی بخش آیسسکو جشنواره بین‌المللی رشد، جایزه بهترین مستند جشنواره وارش، جایزه بهترین مستند جشنواره طلای سرخ و جایزه بهترین کارگردانی مستند از جشنواره ستایش را دریافت کرده بود.

به گفته باوی‌ساجد، این فیلم مستند همچنین در کشورهای آمریکا، اتریش، اسپانیا، بحرین، لبنان، جشن تصویر سال و جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز به نمایش در آمده است.

این داستان‌نویس و مستندساز خوزستانی، تاکنون مستند «قلمرنج» (درباره نویسنده برجسته معاصر فارسی؛ احمد محمود) و مستند «لالایی جنگ» را کارگردانی کرده است.

این کارگردان خوزستانی که در مستندهایش بیشتر به تأثیر جنگ بر مردم خوزستان می‌پردازد، در مستند الرماد بخشِ دیگری از جنگ را به تصویر کشیده است.
 بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم قرطاج 27 آبان تا 7 آذرماه در کشور تونس برگزار می‌شود./س
برچسب ها: مستند ، الرماد ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.