نخستین چشنواره ملی میگو باتجلیل از 15 نفر از فعالان برتر صنعت میگو و 15 نفر از برکزیدگان مسابقات طبخ آبزیان در قشم به کار خود پایان داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این جشنواره از 17 آبان با حضور استانهای هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، بوشهر و خوزستان درجزیره قشم برگزار شد.

جشنواره ملی میگو با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف آبزیان به ویژه میگو در سبد غذایی خانوار ایرانی و با برپایی غرفه های طبخ میگو ، محصولات متفاوت ازمیگو، توانمندیهای شیلات هرمزگان و اجرای مسابقه های طبخ میگو و ماهیگیری ، دوره آموزشی تخصصی تضمین کیفیت آبزیان برگزار شد .

رییس سازمان شیلات ایران دیشب در مراسم پایانی این جشنواره گفت : سرانه مصرف آبزیان در کشور پایان سال 90 به 10 کیلوگرم رسید و پیش بینی می شود تا پایان امسال به 13 کیلو گرم برسد.

رزاقی به ادامه صید میگو در کشور اشاره کرد وافزود: امسال تاکنون 10 هزارتن میگو در کشور صید شده است که 20 درصد بیشتر از پارسال است .

پارسال 8 هزار تن میگو در کشور صید شد.

صید میگو در آبهای هرمزگان از ابتدای مهرآغاز شد و تا هفته آینده ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : میگوی ایران اکنون به کشور های همسایه ، اروپایی و آسیای شرقی صادر می شود.

لبنان ، ترکیه ، عراق ، امارات عربی متحده ، کویت ، مصر ، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا از خریداران میگوی ایران هستند.

رزاقی افزود : پرورش میگو نیز با 50 درصد افزایش امسال به 12 هزار تن رسید .

پارسال 8 هزار تن میگو در مزارع پرورشی کشور تولید شد.

رییس شیلات هرمزگان گفت : امسال دولت 100 میلیارد تومان برای جمایت از پرورش دهندگان میگو و بخشودگی سود و جرایم پس از سر رسید وام آنان اختصاص داده است ./س


برچسب ها: جشنواره ، میگو ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.