مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده از تصويب راهبردهايي براي تشكيل تحكيم تعالي و ايمن سازي خانواده در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مريم مجتهد زاده، در چهارمين همايش سراسري روز ملي خانواده در اردوگاه شهيد باهنر گفت: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه اسناد بالادست هم وجود دارد تشكيل تحكيم تعالي و ايمن سازي خانواده راهبردهايي آماده شده كه در جلسه اخير اين شورا مصوب و مركز زنان بايد ظرف دو ماه آيين نامه آن را براي ابلاغ به دستگاه هاي مختلف آماده كند.
وي افزود: آن چه كه به عنوان شاخص براي روز خانواده نامگذاري شده ايثار و از خودگذشتگي است.
وي گفت:‌ طرح كاهش زمان كاري زنان از 44 به 36 ساعت در ماه گذشته و در هيئت دولت نوبت رسيدگي آن شده كه جايگزين آن به صورت دوركاري پيگيري خواهد شد.
مجتهد زاده ادامه داد: در كتب درسي آموزش و پرورش بايد تغييرات ايجاد شود و در اين باره گروهي آماده مي شوند تا اين موضوعات را در حوزه خانواده بررسي كنند.
وي گفت: خانواده هايي كه فرزند كمتر از 7 سال دارند و داراي همسر و فرزند معلول و يا زن سرپرست خانوار هستند در شرايط مساوي با ديگران در اولويت دور كاري قرار مي گيرند.
مجتعهد زاده خاطرنشان كرد: خانم هايي كه دانشجو هستند و تمايل به فرزند آوري دارند و مشكل تحصيل هم دارند مي توانند 4 ترم بيشتر تحصيل كنند و 50 درصد واحدهاي درسي را غير حضوري انتخاب كنند./ز

برچسب ها: خانواده ، ایمن ، انقلاب ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار