ارومیه/

بازدید مسافران از تفرجگاه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسافران داخلی و خارجی از تفرجگاه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی غفلت نکنند زیرا در فصول سرد نیز چشم‌اندازهای منحصر به‌فردی در این خطه به چشم می‌خورد.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در همه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی جلوه‌های طبیعی، تاریخی و ... متنوعی برای بازدیدکردن وجود دارد که یکی از شهرستان‌های مطرح در این ارتباط، اشنویه است چرا که علاوه بر آثار تاریخی چشم‌اندازهای زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اشنویه در 75 کیلومتری جنوب‌غربی ارومیه قرار دارد ادامه داد: این شهرستان آب و هوای معتدل کوهستانی داشته و با کشورهای عراق و ترکیه دارای مرز مشترک است به طوری که این کشور به دلیل موقعیت استراتژیک خود همواره محل تجمع اقوام و طوائف مختلف است.

امامی، کلاشین، سفیر رزا و پی‌زر را از معروف‌ترین ارتفاعات این شهر عنوان کرد و افزود: این شهر از جاذبه‌های مختلفی مانند جنگل‌های طبیعی منطقه، آبشار زیبای آوهالدیر برخوردار است همچنین کتیبه باستانی دورویه به‌جا مانده از اوراتورها در کنار چشمه عین‌الروم ارومیه در جاده ارومیه ـ اشنویه قرار دارد.

وی در اشاره به جاذبه‌های گردشگری نقده بیان داشت: دو تفریحگاه و تفرجگاه سلطان یعقوب و یئدی گوز (هفت چشمه) از مناطق گردشگری این خطه است همچنین دهکده توریستی تپه حسنلو و سد حسنلو نیز در میان گردشگران جایگاه مطلوبی دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این شهرستان نقاط دیدنی دیگری هم وجود دارد که به آبگرم شیخ معروف و موزه تاریخی نقده معروف‌ترین آنها هستند لیکن می‌طلبد این قبیل مناطق به اقشار مختلف مردم بهتر معرفی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.