مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اجرایی شدن طرح معاینه فنی خودروهای گازسوز از آغاز سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جلیل سالاری در نشست خبری پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت سی ان جی با بيان اين مطلب گفت: بحث معاینه فنی خودروهای گازسوز، یکی از نیازهای امروز کشور است که قصد داریم این مهم را از سال آینده با هماهنگی نهادهای مربوطه انجام دهیم.

وی انجام معاینات فنی را یکی از ضرورت‌های کیفی‌سازی صنعت سی ان جی در کشور خواند و ادامه داد: نظارت فنی بر جایگاه‌ها، توسعه شرکت‌های بهره‌بردار، تامین تجهیزات و نگهداری و آموزش مهارت‌های لازم به نیروی انسانی، از دیگر ضرورت‌های کیفی‌سازی صنعت سی ان جی در کشور است.

سالاری به وجود 13 برند فعال در صنعت سی ان جی کشور اشاره کرد  و افزود: هم‌اکنون بخش زیادی از نیازهای کشور در حوزه سی ان جی از احداث جایگاه و تامین تجهیزات گرفته تا بهره‌برداری و نگهداشت از سوی این شرکت‌ها تامین می‌شود.

وی از درخواست کشورهای حوزه دریای خزر، عراق و لبنان برای دریافت خدمات سی ان جی از ایران خبر داد و تاکید کرد: این درخواست‌ها نشان از جایگاه تاثیرگذار کشور در این صنعت دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مربوط به آموزش نیروی انسانی فعال در حوزه سی ان جی در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت سی ان جی اشاره کرد و گفت: قرار است این تفاهم میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سازمان آموزش فنی – حرفه‌ای امضا شود.
وی تصريح كرد: این آموزش‌ها در حوزه‌های اچ اس یی و تعمیر و نگهداشت تجهیزات سی ان جی انجام می‌شود.
سالاری با اشاره به حضور گسترده سازمان‌‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت سی ان جی در این کنفرانس گفت: نمایندگان سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست، ملی استاندارد، حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، هدفمندی یارانه‌ها، وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد، شرکت‌های توانیر، ملی گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت در این کنفرانس حضور فعال دارند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هدف از برگزاری این کنفرانس را حفظ محیط زیست با ایجاد نظام پایش و ارزیابی گاز طبیعی ورودی به جایگاه‌ها، ارتقای دانش، مهارت و فناوری صنعت سی ان جی، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت، ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت، ارتباط ذینفعان صنعت سی ان جی کشور، گسترش فرهنگ رعایت نکات ایمنی از سوی عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان و تبیین نقش سی ان جی در تحقق اهداف کلان افق 1404 اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت:وزارت نفت در راستاي سياست برنامه سوم و چهارم تكاليفي دراد كه ستاد حمل و نقل براساس آن وظايفي را برعهده دارد و 3 ميليارد دلار از منابع داخلي در بخش خودرويي و احداث و تجهيزات در نظر گرفته شده است كه از اين ميزان يك ميليارد دلار براي خودرو و 2 ميليارد دلار براي احداث  اختصاص يافته است./ر
برچسب ها: نفت ، سی ان جی ، جایگاه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار