گسترش فساد و فريب همسر در طبقه سياسي آمريکا غالبا به قيمت از دست دادن شغل تمام مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن به قلم فابين فور نوشت :بيل کلينتون ، دومينيک استراوس کان ، آرنولد شوارزنگر و حالا ديويد پترائوس در کشوري با تعصبات ديني که پايبند نبودن به اخلاقيات در آن ، هم تراز با از دست دادن حرفه است ، اين هزينه را پرداخت کرده اند.
ديويد پترائوس ، رئيس سازمان سيا روز جمعه ضمن اعلام استعفاي خود از رأس اين سازمان اطلاعاتي قدرتمند اعتراف کرد: پس از سي و هفت سال زندگي زناشويي ، با درگير شدن در يک رابطه نامشروع اشتباه بزرگي مرتکب شدم.
مردم آمريکا اول از اين خبر به شدت حيرت زده شدند و پس از آن اين سوال را از خود پرسيدند که آيا امنيت تهديد مي شود؟ تکرار اين رسوايي هاي اخلاقي در ميان مقامات انتقاد جامعه امريکا را از عملکرد مقاماتشان برانگيخته است.
روز جمعه همان لحظه که خبر ماجراي رابطه نامشروع اين ژنرال شصت ساله با پائولا برودول چهل ساله اعلام شد، شرکت لاکهيد مارتين آمريکا که در زمينه توليد تجهيزات نظامي، هوايي،‌ فضايي، لجستيکي و ساخت کشتي فعاليت مي کند ، از برکناري کريستوفر کوباسيک ، رئيس و مدير عملياتي آينده اين شرکت به خاطر رابطه با يکي از کارمندان زن زير دستش خبر داد.
دنياي سياسي آمريکا پر از اين داستان هاي فساد اخلاقي است که مجبورند با چشماني اشک بار و صدايي لرزان به آن اعتراف کنند و ابراز ندامت کنند.
چند ماه پيش آرنولد شوارتزينگر ، فرماندار پيشين ايالت کاليفرنيا و سوپر قهرمان هاليوود در کتاب خاطرات خود به رابطه نامشروع با خدمتکار خانه شان و داشتن پسري پانزده ساله از او اعتراف کرد.
بيل کلينتون ، رئيس جمهور سابق آمريکا نيز پس از اذعان به رابطه نامشروع با مونيکا لوينسکي ، کارآموز کاخ سفيد ، تقريبا مجبور به ترک سمت رياست جمهوري شد.
چهار سال پيش نيز زندگي سياسي جان ادواردز ، سناتور سابق ايالت کاروليناي شمالي و از حزب دمکرات که برخي او را کندي ديگري براي آمريکا مي دانستند ، پس از افشاي خبر تولد دختري نامشروع پايان يافت.
پيش تر نيز گري هارت ، سناتور پيشين و نامزد دمکرات ها در انتخابات رياست جمهوري هزار و نهصد و هشتاد و هفت ، پس از انتشار عکسي با معشوقه اش دونا رايس ، از ادامه رقابت ها بازماند.
اخيرا نيز دومينيک استراوس کان فرانسوي پس از رسوايي اخلاقي در هتل سوفيتل نيويورک مجبور شد از سمت خود به عنوان رئيس صندوق بين المللي پول در واشنگتن کناره گيري کند.
اما آيا تعصبات ديني تنها  دليل کناره گيري ژنرال پترائوس است؟
به اعتقاد مجله نيويورکر ، کمترين چيزي که مي توان درباره رسوايي اخلاقي پترائوس گفت شگفت آور بودن اين ماجرا است ، اما اين پرسش نيز مطرح مي شود که آيا عوامل ديگري نيز در پس اين ماجرا بوده اند؟
اين مجله مانند ديگر رسانه هاي آمريکا ، مسائل ديگري را مانند «خطر براي امنيت  يا  خطر باج خواهي  که ممکن است يک مسئول بلند پايه يک سازمان به اين حساسي با آن مواجه شود ، مطرح مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار