ثبات عاطفی از مهم ترین مولفه های ازدواج موفق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یك كارشناس در اداره كل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پیش شرط های ازدواج موفق گفت:برخورداری از ثبات عاطفی یعنی توانایی كنترل احساسات و هیجانات و درك صحیح روابط اجتماعی لازمه یك ازدواج موفق است.

موسوی بالا بردن هوش هیجانی(ای كیو) را در جوانان ضروری دانست وافزود: داشتن دید واقع بینانه از محیط و توانایی برخورد صحیح در مواجهه با مشكلات برای جوانان در آستانه ازدواج ضروری است.

وی ازدواج را ازمهمترین اتفاقات زندگی دانست و یادآور شد: گرچه انسان در انتخاب خانواده متولد شده در آن دخیل نیست اما درانتخاب زوج خود مختار است بنابراین باید با آگاهی و برنامه ریزی صحیح دست به این انتخاب بزند.

این روان شناس ادامه داد: گرچه ازدواج از بزرگ ترین لذت های زندگی محسوب می شود اما می تواند به سرچشمه بزرگترین رنج ها تبدیل شود.

موسوی بلوغ جسمی و عقلی را از مقدمات ازدواج دانست وابرازكرد:سن تقویمی و سن عقلی افراد باید توام با یكدیگر مد نظر قرار گیرند چرا كه سن عقلی مناسب ضامن قوای زندگی مشترك است.

وی تصریح کرد:ازدواج موفق زمینه تشكیل خانواده ای سالم،مستحكم و بدون آسیب است بنابراین شناخت كامل طرفین پیش ازعقد ضروری است.

این كارشناس روان شناسی خاطر نشان كرد: در جوامع كنونی كه امكان شناخت افراد نسبت به جوامع كوچك گذشته كمتر شده است وجود دوره ای برای آشنایی دختر و پسر با همسران آینده خود ضروری است.

موسوی متذكر شد: دوره آشنایی دخترو پسر باید به درستی مدیریت شود تا آنان با مشكل وابستگی مواجه نشوند./س

برچسب ها: ثبات ، عاطفی ، ازدواج ، موفق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.