نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، صبح امروز (دوشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاریجانی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه روابط برادرانه جمهوری اسلامی ایران و عراق عامل ثبات و امنیت منطقه است، گفت: باید از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی فیمابین برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار در منطقه استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه روابط دو ملت را یک ارتباط دیرپا و دوستانه خواند و افزود: مبارزه با رژیم بعث عراق نقطه عطفی در همکاری‌های دو ملت بود و مردم ایران همواره در شرایط دشوار در کنار ملت عراق ایستاده و خواهند ایستاد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه بویژه مسائل سوریه تصريح كرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تندروی و افراط‌گرایی در منطقه می‌باشد و اینگونه حرکت‌ها به توسعه و آبادانی منطقه آسیب می‌رساند.

وی در پایان بر ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فنی فیمابین تاکید نمود و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای توسعه و گسترش ارتباطات با اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند.

در ادامه این دیدار "نيچروان بارزانی" نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، با تقدیر از حمایت‌های مسوولان و ملت ایران از مردم کرد در زمان مبارزه با رژیم دیکتاتوری صدام گفت: مردم کردستان عراق هیچ‌گاه حمایت‌های مادی و معنوی دولت و ملت ایران در زمان مبارزه را فراموش نخواهد کرد و مقامات این کشور بر توسعه روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

وی در پایان با ابراز نگرانی از بحران سوریه و وجود گروه‌های تندرو در منطقه افزود: خواست ملت عراق ایجاد آرامش و پیشرفت و آبادانی در منطقه می‌باشد و وجود گروه‌های تندرو مایه نگرانی است.

انتهای پیام /س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار