بنگاه خبرپراکنی انگلیس، بی بی سی روزی دیگر را با بحران پشت سر گذاشت و در کانون توجهات بین المللی قرار گرفت و گفته می شود این مساله روی روحیه کارکنان این موسسه خبری تاثیری منفی گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالجزیره انگلیسی ، کفیل مدیریت بی بی سی با اذعان به وجود مشکلات زیاد در این شبکه وعده اصلاحات داده است.

بعد از کناره گیری جرج انتویستل مدیر کل بی بی سی از سمت خود، این شبکه با تغییراتی دیگر در سطح مدیریت خود روبرو شده است؛ هلن بو مدیر خبر این شبکه و استیو میچل معاون وی به صورت موقت از مقام خود کناره گیری کرده اند.

اندویستل بعد از پنجاه وچهار روز مدیریت در بی بی سی، با دریافت بیش از هفتصد هزار دلار از مقام خود کناره گیری کرد. دولت انگلیس گفته است اندویستل بی بی سی را در شرایطی سخت و بحرانی هدایت کرده است.

تیم دیویی کفیل مدیریت بی بی سی گفته است ما مشکلات بزرگی در بی بی سی داشتیم و من می خواهم این مشکل را برطرف کنم. تعیین مشکلات و ایجاد یک ساختار درست است که باعث می شود ما روی مسائل عمده تر تمرکز کنیم.

گفته می شود روحیه برخی از کارکنان بی بی سی به شدت کاهش یافته است و بعد از یک هفته عناوین خبری منفی، چنین چیزی دور از انتظار نیز نیست.

برخی در بی بی سی، بحران اخیر را شدیدترین بحران طول فعالیت این موسسه می دانند. بی بی سی موسسه خبری است که می گوید اعتبارش را از اعتماد مخاطبانش می گیرد و سئوالی که مطرح می شود این است که این اعتماد تا چه اندازه از حوادث هفته های گذشته آسیب دیده است.

کلیر اندرس کارشناس مسائل رسانه ای معتقد است موضوع جیمی سویل برای بی بی سی بسیار جدی بود و آسیبی که برنامه نیوزنایت وارد کرد، در همین اندازه بود. ولی با این حال باید این را نیز دانست که دشمنان بی بی سی نیز در قضاوت خود و پرداختن به این مساله بسیار شتاب زده اقدام کرده اند.

مردم انگلیس بودجه بی بی سی را تامین می کنند و در نهایت این، آنها هستند که درباره اعتبار بی بی سی تصمیم گیری می کنند.
برچسب ها: بی سی سی ، انگلیس ، رسوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار