آب چهارهزار و 796 هكتار اراضی منطقه انگوران از طریق سد مراش تامین می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرعامل شركت آب منطقه‌اي  زنجان، در خصوص عمليات اجرايي احداث سد مخزني و تنظيمي مراش،گفت: پيشرفت فيزيكي طرح تاكنون 16/2 بوده و سعی داریم کارها با تامین اعتبار در اسرع وقت انجام شده تا کشاورزان از برکان احداث این سد بهره مند شوند.

حميدنيا هدف از احداث اين سد را تامين آب براي آبياري اراضي كشاورزي به ميزان چهار هزار و 796 هكتار اعلام كرد و افزود: آب قابل تنظيم سد 46/4ميليون متر مكعب در سال است که از اين ميزان 2/5 ميليون متر مكعب  براي شرب، 4/5 ميليون متر مكعب براي صنعت و 32 ميليون متر مكعب براي كشاورزي و 7 /4 ميليون مترمكعب براي حقابه زيست محيطي در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه  اين سد از نوع خاكي غير همگن با هسته رسي ، به ارتفاع 75 متر از پي و حجم مفيد مخزن سد 33 ميليون متر مكعب است،تصریح کرد:  اعتبار امسال اين طرح بالغ بر230ميلياررد ريال است و در 125 كيلو متري جنوب غربي زنجان در روستاي مراش منطقه انگوران‌، از توابع شهرستان ماهنشان در حال احداث است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:احداث سدها در راستای ذخیره‌سازی و تامین آب بوده و دولت نیز از این طرح ها در راستای توسعه مناطق حمایت می‌کند./س


برچسب ها: تامین ، منطقه ، سد ، مراش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.